Skogsröjning

Äntligen drar säsongen igång!

2 inlägg 2229 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Äntligen drar säsongen igång!

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56684 Idag har man varit på besök på plantskolan och kollat på lite nyheter med mera vad gäller årets plantering.
I eftermiddag har man kollat till röjsågarna, Alla utom 2 st sågar är redo för morgondagens premiär röjning!
(upptäckte att förgasaren på en av sågarna satt helt lös, skruvarna hade rallat upp så dom låg kvar nere i kåpan... Så den kommer att få en välbehövlig service imorrn)


Har dock inte varit ute å kollat allt för mycket i skogen men det man ser från vägen ser lovande ut.
Så från och med morgondagen blir det tidiga mornar så man iaf får några timmars skareröjning.

Synd bara att de flesta plogade skogsvägarna är i värdelöst skick så det är i princip bara röjning i närheten av större vägar som gäller under de kommande par veckorna...



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Äntligen drar säsongen igång!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56687 Jag började förra veckan, riktigt härligt att vara i skogen igen!
Hade en vecka med säkert 10C varje dag så nu är all snö borta helt plötsligt, bara lite kvar på norrsluttningarna. Mjukt och blött både i skogen och på vägarna men det går åt rätt håll nu.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).