Skördare

Sirius 250 nytt energiaggregat

6 inlägg 3876 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sirius 250 nytt energiaggregat

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56128 Ännu en oppfinnarjocke i farten,ett företag i Kuopio FIN har utvecklat ett aggregat för oröjd klenskog.
Finns en del "intressanta" :mrgreen: lösningar,bla obegränsat runtgående och 2 klingor istället för såg lr klipp
Hemsida http://www.koneplaneetta.fi/ mitt på FINSKA sidan 3 rödfärgade länkar till videosnuttar :lol:
Monterat på en Kina-grävmaskin



   TS
Användarvisningsbild

Re: Sirius 250 nytt energiaggregat

Torparn79  
#56130 det såg ut som att dom hade druckit allt annat än hallonsaft när dom snickrade ihop den "kranen"..

men aggregatet såg ju ganska smidigt ut, mest en fråga om kostnad..?

Avatar Fallback

Re: Sirius 250 nytt energiaggregat

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56138 Kapfasen när dom skördade som vanligt var alldeles för långsam. Tog ju ett par sekunder innan klingorna snurrade kändes det som. Men ändlös rotering var fint! Kändes som väldigt mycket nytt och annurlunda på det där aggregatet.

Men varför montera det på en grävare? Simba, du som förstår finska, står det nånstans i texten?
En grävare kan ju inte vara bra alls i skogen, man står ju hela tiden och väger på nån stubbe eller sten.

Avatar Fallback

Re: Sirius 250 nytt energiaggregat

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56149 Näe,det är nog den vanliga visan om att komma ner i pris,en sån där Kina-tillverkad grävare är ju bra mycket billigare än en hjulbasmaskin.
Sen är det väl tänkt att man ska kunna skruva fast en stdbom och ha den som grävare sommartid,men vete f... :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sirius 250 nytt energiaggregat

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56154
Simba skrev:Näe,det är nog den vanliga visan om att komma ner i pris,en sån där Kina-tillverkad grävare är ju bra mycket billigare än en hjulbasmaskin.
Sen är det väl tänkt att man ska kunna skruva fast en stdbom och ha den som grävare sommartid,men vete f... :mrgreen:


Ser ut att vara en del skruvande för att få dit orginalbommen ja :???:

Men aggregatet är ju fortfarande intressant för montage på jordbrukare (vad är vikten??) eller begagnad skördare. Hur är det när man stenkör en såndär klinga?

Avatar Fallback

Re: Sirius 250 nytt energiaggregat

Brytjärn  
#333466 Lyfter en gammal tråd då jag tycker den här produkten är mycket intressant.

Intressant aggregat, någon som har provat de eller sett de live?

Känns ju betydligt smidigare med två små klingor än en gigantisk klinga likt de Amerikanska aggregaten.

Men vad är annars fördelen med klinga jämfört med kedjesåg?

http://www.koneplaneetta.fi/fi/sirius_2 ... esteripaa/

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).