Före och efter jobbet

Ritprogram?

12 inlägg 7031 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ritprogram?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55665 Ute efter ett ritprogram för att göra enkla måttsatta skisser på lite tokiga ideer man kan ha. Finns det nåt gratisprogram eller vad kostar ett hyfsat ritprogram? Inte ute efter nåt cad eller nåt sånt. Vill lära mig det innan pension helst :wink:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ritprogram?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55714 Tja, ska du ha tips på gratisprogram så finns ju Open Office Draw, som ingår i Open Office http://sv.openoffice.org/ fast Open Office Draw är kanske i enklaste laget.

Själv gör jag konstruktionsritningar i AutoCAD och projekteringar i TopoCAD, fast dessa proffsprogram kostar ju därefter...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ritprogram?

Anton  
#55727 Jag använder mig av Google Sketchup, suveränt program till att sitta å spåna på olika ideer i, detta är dessutom gratis, man har tillgång till massor av saker via deras wetjänst osv, tycker det är kanoners!..

http://sketchup.google.com/

Avatar Fallback

Re: Ritprogram?

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55756 Håller med anton :smile: sketchup lär du dig på en månad om man sitter o traglar lite :wink: Kan ju posta en bild på ett projekt som ska bli en grävmaskin. Har hållt på med sketchup sedan Sportlovet.

Avatar Fallback

Re: Ritprogram?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55768 Sketchup nedladdat :grin: Ska prova Open Office Draw sen å se vad det är.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ritprogram?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55769 Sketchup nedladdat här oxå.

Avatar Fallback

Re: Ritprogram?

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55777 Härligt :grin: Finns en hel uppsjö tutorials på youtube :smile: Vi kanske kan starta en tråd om sketchup lite senare?

Användarvisningsbild

Re: Ritprogram?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55882 Börjat leka lite nu:

Avatar Fallback

Re: Ritprogram?

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55887 Snyggt :smile:

Avatar Fallback

Re: Ritprogram?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55906
Henrik K skrev:Börjat leka lite nu:

Har inte lekt så mycket med det men hur lyckades du med måttsättningen? Vilken template utgår du ifrån?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ritprogram?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55910
roten skrev:
Henrik K skrev:Börjat leka lite nu:

Har inte lekt så mycket med det men hur lyckades du med måttsättningen? Vilken template utgår du ifrån?



För att få måttsättningen så måste du ha "Large Toolbar set" Finns en ikon där sen till vänster en bit ner.

"Product Design Millimeter."


Det jag behöver hjälp med är uppdelning av cirkel. "Divide" jag får fram punkterna där den delas men dom försvinner då jag klickar ok.
Hur får man dom till å va kvar?

Användarvisningsbild

Re: Ritprogram?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55911 super lim kanske ❗️ ❗️ ❗️

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).