Bioenergi

Någon här som har Mus-Max flistugg?

33 inlägg 19367 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

sködarförare  
#55285 "Den som är tillsalu på blocket" kolla vem som är säljare deras sammaretspartner i Norr det är en demomaskin o inte i något sämre skick snarare tvärtt om duktiga killar enligt mina kontakter i norr.

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

Klas  
#55300 Jag blev intresserad av att köpa en musmax och pratade med försäljare. men när jag började ringa runt och prata med skogsbolag o.s.v avrådde alla mig att köpa mus max. ingen hade något bra att säga om dom. och ska man flisa mycket, och köra tungt, är inte traktor driven flis inget att rekomendera enligt dom, utan man ska välja en med en flis med egen motor.
Detta har jag fått höra iaf.

Mvh
Klas

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

sködarförare  
#55336 Separat motordrift har ju Musmax så det borde ju inte vara något problem men dom har väll sina fördelar o nackdelar som alla andra.
Systemet dom har valt är ju ganska brett med både småhuggar som är väldigt mobila sedan har man ju större tyngre modeller för större volymer men hur deras tekniska kvalite är har jag ingen aning om det finns säkert någon som är bättre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).