Socialt (mer om oss)

Tjejer i skogen?

134 inlägg 42608 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54462
Thunborg skrev:
"spindeln" skrev:
Skotartjejen skrev:Klart att vi kan köra stora manicker. Thunborg vågade sig till och med på att släppa lös mig idag med sin nya pärla.


haha! Thunborg är med andra ord "arbetslös" snart =)) =)) ...eller kanske i värsta fall , trillar han dit som "fördömd" ;)



Nej nej inte trillar jag in i en skotarhytt , det är ju enformigt och tråkigt att köra, nej tacka vet ja skördare :lol:


kanske på sikt lite arbetsväxling :)) .. typ: du kör det fina och grova med skördaren .. och då produceras ju även en massa småpinnar och sortiment , så då kör bara "skotartjejen" fram timmret resten måste ju nån plocka fram till vägen ju .. och det lär ju du göra då ;)
eftersom "skotartjejen" förmodligen bara fått skörda "pinnar" ;)

nästan lika "ironiskt" ..som en kommentar min farbror hade vad det gällde namnvalet vid en ombildning av en sk. åkarförening
"timmerkörarna" !! .. han småflinade lite och plirade sådär ironiskt med sina ögon och sina 50 års erfarenheter av just detta
och sade : vem f-n ska köra massaveden då =)) =))

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

Skotartjejen  
#54472 Nu är det ju så här, det är väldigt dumt att vara helt beroende av att endast en enda person kan köra skördaren. Vad skulle vi göra om Thunborg hamnade på sjukhuset och ingen ens vet hur sjutton man får maskinen att röra på sig? Inget vidare smart upplägg skulle jag säga.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54485 1-0 till syrran :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

totte  
#54505 Japp, lite förtänksamhet skadar väl inte ens i dom bästa av familjer.

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54510
Skotartjejen skrev:Nu är det ju så här, det är väldigt dumt att vara helt beroende av att endast en enda person kan köra skördaren. Vad skulle vi göra om Thunborg hamnade på sjukhuset och ingen ens vet hur sjutton man får maskinen att röra på sig? Inget vidare smart upplägg skulle jag säga.


naturligtvis 1-0 till "skotartjejen" ;) ... och detta är nog bra :-bd ... den där Thunborg har ju haft några blåmärken på sistone :D

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Nolltax AB  
#56787 Hon med röjsågen... Saknar den kvinnan.... Hon var en frisk fläkt på stallbacken.
Kände en annan kvinna. Hon hade häst å drog ut stock ur skog...

Piloter nämnts i strängen. Stark frammarsch vad gäller kvinnfolk....

En annan madam jag känner körde ut flygbränsle till Arlanda under lång tid.

Vad kan jag som inte kvinnfolk kan...?
Visst, vräka omkull tunga ting kan jag. Känner många pojkar som inte ens skulle försöka dom vikterna....
Och ett par brudar som garvar....

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56797
Nolltax AB skrev:Hon med röjsågen... Saknar den kvinnan.... Hon var en frisk fläkt på stallbacken.
Kände en annan kvinna. Hon hade häst å drog ut stock ur skog...

Piloter nämnts i strängen. Stark frammarsch vad gäller kvinnfolk....

En annan madam jag känner körde ut flygbränsle till Arlanda under lång tid.

Vad kan jag som inte kvinnfolk kan...?
Visst, vräka omkull tunga ting kan jag. Känner många pojkar som inte ens skulle försöka dom vikterna....
Och ett par brudar som garvar....


jag gillar också brudar som kör stora bilar B-) .. läste ett reportage i en "branschtidning" för ett tag sen om en ung tjej som hade bråda dagar med just flygbränsle till arlanda .. och jag misstänker att det rullar på som vanligt ;) .. det måste va "skitsvårt " att flyga utan JET -FUEL =)) =))

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Nolltax AB  
#56810 Nuförtiden går det iofs med tåg från Gävle...
Var det en kuggfråga..? Dålig sådan i så fall..

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Nolltax AB  
#56814 spindeln.... har du missat att jag extraknäckat på tankningen Arlanda typ ett tjugotal år...?

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56906
Nolltax AB skrev:spindeln.... har du missat att jag extraknäckat på tankningen Arlanda typ ett tjugotal år...?


okej! , ..och jag ställer inga "kuggfrågor på forumet " hoppas jag :D

och ! yes! im, sorry .. jag har nog inte bara missat det ... detta forum har exploderat B-)

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Nolltax AB  
#59616 I går, söndag, blåste kollegan å jag iväg för att hämta en bil på Tjörn.
Närmare femtio mil enkel resa.
Två döttrar släpade kollegan med. En utan kort, kortaspirant, en med körkort.
Affären klubbades igenom, brudarna tryckte ned klacken.
Ni gubbar tar den bilen, vi tar den andra bilen. Och vi har gps... bye, bye....
Hade ett helsike hänga på fröknarna...
Visst, kunde släppt. Tuta å köra är en sak dock. Tanka å käk däremot kostar.. Det missade dom...

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59929
Nolltax AB skrev:I går, söndag, blåste kollegan å jag iväg för att hämta en bil på Tjörn.
Närmare femtio mil enkel resa.
Två döttrar släpade kollegan med. En utan kort, kortaspirant, en med körkort.
Affären klubbades igenom, brudarna tryckte ned klacken.
Ni gubbar tar den bilen, vi tar den andra bilen. Och vi har gps... bye, bye....
Hade ett helsike hänga på fröknarna...
Visst, kunde släppt. Tuta å köra är en sak dock. Tanka å käk däremot kostar.. Det missade dom...


där ser man , .. men det är alltid den som har "bästa snittfarten" på sträckan som kommer fram först , i alla lägen ... jag kan köra långt som f-n utan o stanna ... men det var länge sedan man gjorde det , och det förutsätter att man är ensam... sist var det nog från trakterna av halmstad /båstad - s-vall .. man behöver inte "ge järnet " för att nå sitt mål ;) ..

"det är alltid jämnan som drar bäst" B-)

Användarvisningsbild

Re: Tjejer i skogen?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59947 Hur klarar man Halmstad- Sundsvall utan att stanna? Astronautblöja :?: :wink:

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#59948
th skrev:Hur klarar man Halmstad- Sundsvall utan att stanna? Astronautblöja :?: :wink:


just "begreppet" utan att stanna , är i min värld begåvat med pisspaus =)) ...( ungefär hur länge pissar man ? ) .. men dock ej att stanna på nåt hak och gå in för att äta .. denna förklaring borde reda ut en del ;)

alla som ska åka till elmia wood lär nog pissa bort många mil /timme ;) ... näh! nu var jag förj-vlig .. det är kanske bäst att stanna o pissa / äta /slå rot .. ?

jag gillar att det rullar på när jag åker omkring i detta avlånga land B-)

Avatar Fallback

Re: Tjejer i skogen?

Nolltax AB  
#60071 Kollegan är en typisk bromskloss.
En gång skulle vi bila från Knivsta till Kalmar.
Vid Skärholmen/Stockholm tyckte han det var dags med matstopp. 4-5 mil nånting hade vi kört....
Söder om Södertälje, -en fika...?
Jaha, undrar om helgen räcker ens till enkel resa...?

Kört taxi har jag. Arlanda.
En gång, inrikes, 23-tiden, hävde jag in en snubbe i bilen.
Varit på konferans i huvudstaden hade han.
Somnade på muggen å missade sista planet hem.
-Sävsjö tack, sa han å vek ned sätet å slocknade om.
Sagt å gjort, full tank hade jag. Skakade liv i gubben när vi hade passerat Jönköping.
Sävsjö, av med snubben, pinkpaus å full tank i Jönköping.
Sträckkörningen hem dock, den var dryg. Det medges.

Och vad gäller trippen till Tjörn....
Dom tjejerna hade inte satt på sig festblåsorna inför resan. Så mången stopp....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).