Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Broddar i Terriband

5 inlägg 2038 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Broddar i Terriband

Bybonden  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53365 Undrar om det finns någon som har provat med någon typ av broddar i Terriband ?
Tror att det skulle förbättra framkomligheten avsevärt, men hur de skall utformas, hur många, för att inte hindra styrförmågan.
Skulle vara roligt att höra om någon provat med något.



   TS
Avatar Fallback

Re: Broddar i Terriband

Yanmar 1502d  
#53545 Det finns skruvdubb till skoterband. Kan det vara det som du menar? Jag har skruvat i 90 sådana i mina traktordäck och är hittils nöjd. De biter bra på hårt underlag och kostade inte så mycket. Bronco heter de och jag tror de kostade under 300 för en ask. Med en skruvdragare så tog det 15 min att få dit dem.

Avatar Fallback

Re: Broddar i Terriband

Bybonden  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53758 Bra att få ett tips, problemet som jag upplever det, det drar ju ingenting på is eller hård packat snö, även längdsgående grenar.
Jag använder sommarband även på vintern.
Finns det ingen typ av skruvbrodd i hästskor?
Eller någon typ av rördubb eller att svetsa rörhylsor på skruvskallar, så att de är ca 1 cm högre än profilen i banden?

   TS
Avatar Fallback

Re: Broddar i Terriband

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53765 Kan dette være noe:

http://www.maxigrip.se/index.php?pageid=1

Användarvisningsbild

Re: Broddar i Terriband

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53810
Bybonden skrev:Finns det ingen typ av skruvbrodd i hästskor?

Jo, det finns broddar som skruvas fast i hästskor. Sådana broddar borde finnas i välsorterade hästbutiker. Hör annars med närmsta hovslagare.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).