Skojigt/Galet

På spåret

71 inlägg 21904 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: På spåret

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52649 Nu menade jag inte att jag vill se dom gamla programmen igen. Jag menade att på 80-90talet tog man fram ett koncept o körde några år o sen kom ett nytt koncept med nya programledare som gick ett tag. Kryzz o 24karat var bra exempel på detta. Idag försöker dom ju hålla liv i ideerna för länge som i Bingolotto, Så ska det låta o som nu På spåret. Nä fram med nytt, lite valuta ska vi väl ha för våra pengar vi betalar.

Magnus M

Elmia
Avatar Fallback

Re: På spåret

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52789 jajjemen! nu börjar det luta åt rätt håll ;) ..lite old school blandat med nya friska tillsatser , ungefär som en "trimmad" grogg =)) =))

Användarvisningsbild

Re: På spåret

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52809 Jag tycker statsTV borde släppa alla såna där underhållningsprogram till de kommersiella kanalerna
och bara köra sånt som inte nån betalar för.

Avatar Fallback

Re: På spåret

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52832 japp! och sedan kan det ju vara inte bara /nöjen/ (nu måste jag gnälla även på SVT )

och med detta menar jag att man gjort värsta "tabben " genom tiderna genom att sända en falsk nyhet ... jag tänker inte bifoga någon länk , .. men bara att producera en nyhet som egentligen inte existerar ?? ... hur kan man göra det ? /är det överhuvudtaget lagenligt att producera eller trycka en rubrik som klargör en sak .. innan ett domslut eller en förlikning är klargjord ?? 😈

kanske vart lite knepigt det där , ...men jag är icke kriminell och detta gäller lite "större summor" =)) B-)

Användarvisningsbild

Re: På spåret

Thunborg  
#52871 Nu får nog spindeln mata in en ordentlig SNUS :lol: och förklara sig :roll: jag tror det är niko brist :wink:

Användarvisningsbild

Re: På spåret

totte  
#52880 Eller också har han intagit en sån där "trimmad grogg" som han pratar om här ovan. :lol: Förstår inget jag heller :roll:

Avatar Fallback

Re: På spåret

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52919 nikotinbristen må vara ett faktum snart hoppas jag =)) ..och som tidigare sagt förtär jag icke sprit, utan endast ÖL ;)

och jag blir så förb-nnad på d lokala nyheterna som sänder en massa "dravel" helt gripit ur luften ??

och bakrunden till mitt "smärre utbrott här " är en tvist om sanering av ett skogsskifte på 380ha som vi köpt av staten / fortifikationsverket , och i kontraktet står att det skulle vara städat och sanerat till 2001 ;)

vilket inte genomförts , därav en tvist som pågått i 8 år ... ungefär så är det , och jag tänker ICKE städa upp deras skit 😈 ... utan att dessa betalar för sin skada B-)

(och det känner nog "thunborg" till ) ;)

Användarvisningsbild

Re: På spåret

Thunborg  
#52926 Lugn spindeln :???: Man blir lättretad utan snus :surp: men jag lovar det går över och allt blir bättre :geek: ( har själv gjort den resan) nu rätades mina frågetecken ut :oops:

Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#52928 Okej, har funderat lite angående ett På Spåret på forumet, och det känns lite avlägset. Man bör ha bra geografikunskaper och vara full i fan med göteborgshumor osv. Det tar för mycket tid i anspråk.
Däremot skulle man kunna ha ett "Så ska det låta", vilket vore enklare, då musikkunskaperna är bättre. Jag kan vara ansvarig om det finns nåt intresse för det. Om vi nu vill ha nåt "jippo" på forumet OCH om det finns nåt musikintresse. Förvisso är det ett SKOGSforum, men ändå. Lite "after work", typ.
Tanken är denna: Blir en veckotävling, en omgång/vecka. Lägger ut på Tors/Fre och man får fundera tills Lör/Sön. Pm:a svar till mig. Lägger ut typ en textrad från fem olika låtar och sen är det bara å gissa på låttitel och artist. Ni får berätta vad ni gillar för musik så kan man mixa därefter. I stora drag var tanken så.

Skrik till om det finns intresse!

   TS
Avatar Fallback

Re: På spåret

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52933 låter ju rätt skoj det där , .. man är ju "allätare" och har liiite koll iaf. ... men det får inte bli bara ternheim ;) och inte bara svenskt , :-?

Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#52934
"spindeln" skrev:låter ju rätt skoj det där , .. man är ju "allätare" och har liiite koll iaf. ... men det får inte bli bara ternheim ;) och inte bara svenskt , :-?

Ingen fara, mixa var ordet, utan att göra det alltför svårt. Allt från Beatles, Rullande Stenar, schlagerdängor, svensktoppenhits, aktuella hits... You name it!

   TS
Användarvisningsbild

Re: På spåret

Thunborg  
#52936 Bra ide :-bd Mitt musikkunnande ligger på en mycket låg nivå :surp: men jag är med :grin: bring it to us :lol:

Användarvisningsbild

Re: På spåret

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52973 http://www.vetgirig.nu/
Där kan man göra en grupp som tävlar mot varandra i omgångar om tex 10frågor/10 rundor
tills alla tävlat mot alla sen utses en vinnare.
Då behöver vi bara anmäla intresse och så kan GremoNiclas vara moderator,
vad säger du om det GN?

Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#53004 Du syftar på utmaningen då, eller? och använder befintliga frågor. Har du frågesportat på sidan förr?

   TS
Användarvisningsbild

Re: På spåret

GremoNiclas  
#53007 Eller så gör man det enkelt. Skapar ny tråd och "spontan-lägger-ut" lite texter bara och kan man så svarar man direkt i tråden. Då behövs inga större kraftinsatser.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).