Socialt (mer om oss)

Korvgrillning

20 inlägg 8152 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Korvgrillning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51633 Ja, alltsåjag tycker det är mysigt att ta med barna ut i skogen och grilla korv. Vi var tex ute idag. Bara 100m från bilen - och tur var väl det eftersom jag glömde tändstickor - men det räcker. Ut och elda i egen skog, fina grejer.

Hur är det med er lantisar, gör ni också sådant med era barn (eller när ni själva var små) eller är det bara vi töntiga stadsbor som tycker det är mysigt att vara i skogen och grilla? Har ibland en känsla av att mina äldre grannar (65+) tycker det är lite konstigt, varför anstränga sig när man kan sitta inne och koka kaffe på ELEKTRISK spis nuförtiden...

Ja, jag brukar försöka göra upp en eld när jag är ute och röjer också. Lätt att man blir sittande dock.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51639 Jag tycker att det kan vara helt rätt ibland, får inte bli för ofta dock.

Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51640 det är nästan därför ja jagar älg, då kan man grilla korv en hel vecka i sträck :lol:
skämt å sidå så brukar ja ta me en säck me ved å köpa nån burk me bullens korv å lite korvbrö me mej nån da då å då å bjussar farsgubben å skotar föraren på lite mys korv ute i snön... :P

Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Torparn79  
#52062 blev lite inspirerad av din tråd Mangan...

idag blev det lite hugget och destomera fikat i skogen, hela familjen var med...

Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52069 helrätt med lite kvalitetstid nu i dessa dagar !! ..jag tror att det är ett lyft för kropp och själ ... säger en som inte gjort detta sen mannaminne :surp: börjar bli dags nu , man får tajma när tösen är ledig nån helg ...mera grillning !

Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Torparn79  
#52070
"spindeln" skrev:helrätt med lite kvalitetstid nu i dessa dagar !! ..jag tror att det är ett lyft för kropp och själ ... säger en som inte gjort detta sen mannaminne :surp: börjar bli dags nu , man får tajma när tösen är ledig nån helg ...mera grillning !

erkänn att du blev lite inspirerad av mina bilder...?

Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Torparn79  
#52071

Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52073 naturligtvis ! blir man inspirerad... men oftast kliver man in i maskin på morrn och snusar och kör till det är dags att göra kväll , hämta på dagis etc. ;) ...näpp! lite mera grillning skadar nog inte människan tror jag :)

Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

totte  
#52076 Känner bara att jag måste instämma helhjärtat!

Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Torparn79  
#52078 det finns ju faktiskt nå positivt med vindfällen oxå som ni ser...
dom blir bra fikabänkar... :-bd

Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52084 Man blir alldeles inspirerad av Torparn79s korvgrillningsbild.
Vi har dragit ut pojkarna på diverse grillningar genom åren, de kortaste turerna har
varit inom tomten, och de längsta kan ha blivit nån mil.
Men nu så får man väl en smäll om man föreslår att de ska följa med.
Nåjo, det är bara att njuta så mkt man hinner.

Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52132
Slurfi skrev:Man blir alldeles inspirerad av Torparn79s korvgrillningsbild.
Vi har dragit ut pojkarna på diverse grillningar genom åren, de kortaste turerna har
varit inom tomten, och de längsta kan ha blivit nån mil.
Men nu så får man väl en smäll om man föreslår att de ska följa med.
Nåjo, det är bara att njuta så mkt man hinner.


jajjemen! ..tiden rinner oftast ifrån en , ..men samtidigt är det nog så att man inte tar sig tid att göra såna här trevliga saker ?
men nu går tiden mot vår och många fina dagar i skogen kommer det att bli :-bd .. det kan väl även tänkas att i mitt fall beror frånvaron av just grillstunder med fam. kanske mycket på att man rent slentrianmässigt inte tänker på denna ljuva tillvaro på samma sätt som andra , när man befinner sig i skog och mark och utemiljön så pass mycket som man gör ???

Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52193 Härligt att även ni som jobbar i och med skog varje dag tycker en utflykt i skogen med barnen är fina saker. Jag skall försöka att få ut dem mer, den saken är klar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Korvgrillning

Knegarn  
#52205 jepp, imorron bär det ut i skogen med flickorna o grilla lite korv! jag har svårt att få dom i säng nu bara för att dom är så ivriga över att få åka ut o grilla korv o dricka varm oboy i skogen imorron :smile:

Avatar Fallback

Re: Korvgrillning

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52291
Knegarn skrev:jepp, imorron bär det ut i skogen med flickorna o grilla lite korv! jag har svårt att få dom i säng nu bara för att dom är så ivriga över att få åka ut o grilla korv o dricka varm oboy i skogen imorron :smile:


gick det bra idag knegarn?

jag måste få berätta att vårat dagis här i byn är helt underbart , och har bra personal .. och där brukar barnen få turas om att göra utflykter till det dom kallar för bäverskogen , d.v.s att dom drar iväg på en lagom lång promenad ut i naturen och äter sin lunch där ..som är tillagad i dagisets egna lilla kök av en jätteduktig kokerska :-bd
och det tycker jag är jättebra :) :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).