Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75284 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50443 Nu har man ju börjat igen började feströka efter jag slutade.

O nu håller man på o röker igen visserligen bara 6st om dagen från motsvarande 15 om dagen minst innan.

Nästa gång man skall sluta då blir det för gott.

O då skall inte feströkning vara ett undantag till o röka 😈

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51946 Tjatar lite om min rökning igen, eller rättare hur länge jag hållit upp. 5:e veckan nu.
Hade besök av Halvproffs med fru i helgen. Frågan kom, hur går det med rökningen.
Bra sade jag naturligt vis.
Fast egentligen är det för jävligt, tänker hela tiden på att få röka efter mat och kaffe. Och där i mellan.
Humöret fungerar väl bra. Men allt är så jobbigt, besvärligt, komplicerat, drygt, kort sagt jävligt gnälligt.
Tycker synd om mig själv mer än någonsin. Är i och för sig bara jag i familjen som gör det.
Nåja har alla fall mina två andra laster att ägna mig åt.
Började lägga undan en 50 lapp per dag, som rökningen kostade.
Det fick jag sluta med, inte hade jag råd med det.
Jag kommer inte bara att bli frisk och sund, jag blir nog smått förmögen också.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

totte  
#51951 Började lägga undan en 50 lapp per dag, som rökningen kostade.
Det fick jag sluta med, inte hade jag råd med det. =))

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51959
totte skrev:Började lägga undan en 50 lapp per dag, som rökningen kostade.
Det fick jag sluta med, inte hade jag råd med det. =))


j-vligt drastisk men säkert effektiv metod :lol: ..men vi som snusar då?? =)) =)) =)) B-)

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

totte  
#51960
"spindeln" skrev:
totte skrev:Började lägga undan en 50 lapp per dag, som rökningen kostade.
Det fick jag sluta med, inte hade jag råd med det. =))


j-vligt drastisk men säkert effektiv metod :lol: ..men vi som snusar då?? =)) =)) =)) B-)


Stoppa en tia under läppen. Eller tugga på en tjuga. 8)

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51967 =)) =)) ...men då blir det ju hårt under läppen ;) ...hmmm! och "tjugor" skulle mest bara bli knöligt ;) .. så jag misstänker att du siktar på målsättning och karaktär , ..det kan jag säga att jag är bra på i skog , dock ej snusen ... jag tar en bild i hytten imorrn så förstår ni :))

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51974 Tänkte att någon mer skulle nappa på att sluta med röka eller snus.
Åtminstone försöka några timmar en morgon en förmiddag en dag.
Bara för ni ska känna vilken hjälte jag är.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51977 okej! .. kanske går lättare att ha någon att "vinna över" ? om du kämpar mot mig ! .. men hur vet jag att du inte fuskar ?

jag vet inte om jag vågar anta en utmaning ! ;) ...men detta skulle kunna bli en ny tråd !! .. där jag skulle stå som en hund med svansen mellan benen =)) =)) =)) .... jag snusar ju som en häst äter torrhö!

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51978 Garanterar att jag inte fuskar, sambon har värre näsa än en stövare.
Bjuder på fika när du passerar Österfärnebo om du klarar 24 timmar utan snus eller röka.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51979 ojoj ! det var som tusan! .. man tackar för det :-bd och kanske vi ska starta en riktig tråd här vad det gäller detta ? .. men jag är som en hund /godis , mat ..vad det gäller snus , så det det blir nog mist sagt tufft för mig att anta denna utmaning ....

(egentligen så ska man inte öppna käften så mycket ) ... men å andra sidan så måste man ju göra detta varenda gång en ny prilla ska få sin plats ..... kan bara gråta och säga att jag blir vaken dygnet runt utan snus , ...detta kommer att sluta med att vissa tar bilnycklarna ifrån mig =)) .. nopp! nu nattis , jag ska mosa M3 i snöfylld skog imorrn ;)

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

halvproffs  
#51985 Vilken MATCH det kan bli :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52036 ..får nog ta med en påse imorrn och städa lite ;) ..annars börjar det rasa ner dosor på golvet B-)

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52037
Famag skrev:Tjatar lite om min rökning igen, eller rättare hur länge jag hållit upp. 5:e veckan nu.
Hade besök av Halvproffs med fru i helgen. Frågan kom, hur går det med rökningen.
Bra sade jag naturligt vis.
Fast egentligen är det för jävligt, tänker hela tiden på att få röka efter mat och kaffe. Och där i mellan.
Humöret fungerar väl bra. Men allt är så jobbigt, besvärligt, komplicerat, drygt, kort sagt jävligt gnälligt.
Tycker synd om mig själv mer än någonsin. Är i och för sig bara jag i familjen som gör det.
Nåja har alla fall mina två andra laster att ägna mig åt.
Började lägga undan en 50 lapp per dag, som rökningen kostade.
Det fick jag sluta med, inte hade jag råd med det.
Jag kommer inte bara att bli frisk och sund, jag blir nog smått förmögen också.


Det psykiska får du nog dras med bra länge, jag blev lite smått snussugen häromdan och då har jag varit snusfri sen -02 (eller -03?) :shock:
Kunde känna smaken och lukten fast jag inte hade nån snus i närheten...
Humöret kommer dock att bli bättre till slut men det tar också lång tid, ta en morot när du blir sugen, det hjälpte mig. Många börjar äta godis istället men då får man ju hål i tänderna, inte bra!

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52057 nja.. jag vet inte riktigt hur man ska bete sig ? ..jag har ingen karaktär alls vad det gäller snus ..jag bara snusar och snusar :surp: ..haha! man får låsas in i nån betongbunker nånstans =)) ..misstänker att man beter sig som värsta grottmänniskan efter ett par dygn :???:

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52067 Att fixa ett första dygn är tufft. Andra är ännu värre. Sedan går man in i någon sorts apatisk-het, där befinner jag mig.
Ivrigt försökande att övertala Spindeln visa lite karaktär, och gärna några fler får hänga på.
Kan meddela att jag börjar känna dofter som var bortglömda.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).