tor 19 feb 2009, 21:23#51366
Hej!
Ja nu tror jag att jag vet vilket fel du menar att det var på spaken. Är det när du slår på strömmen till EHC-lådan och den ska "gå igång". Det felet hade vi med men jag trodde att det var glapp i skarvkopplingen bak stolen. Vi fick aldrig rätt på det där...men vi kollade inte heller spaken
Ja, det var där det var dålig jord. Det sitter en liten skruv till varje kretskort som "låser" mellan kort och chassi. Jag har för mig att den jordade. Innan så var där inte skruvar på alla korten så det satte jag dit, sen försvann problemet iallafall.
Driften användes mest på 650:n. På 6600 så satt det kedjor både fram och bak så där behövdes driften ej på samma sätt. Men ibland så var man tvungen att använda den ändå fastän där inte var drivhjulsberoende på 6600. Det går...
...bara man vet vilket varv man ska ha på motorn och vilken växel. Du får ha lite koll på den ena drivaxeln som går ut till robsonrullen. Den hade gått av någon gång innan vi köpte vagnen och den gick av för oss 2 gånger. Bara att lösna skruvarna där den är fäst vid diffklumpen och ta lös den vid kolven, sen dra ut den åt sidan. In med den i verkstaden och svetsa ihopa den igen, sen är det bara att köra
Vet ej om du har hittat smörjnipplarna till kardanaxeln. Man får ta loss några små, runda lock för att hitta dem. Lätta att missa
Jag återkommer med kranmodellen... annars är det bara att fråga på. Det är ju det forumet är till för!!
//Mattias