Mr-Hemek skrev:Min är en 67a den har 350 motorn med boshpump kranen är ösa 69 och winchen är ösa 101
Mr-Hemek skrev:Här kommer en dålig bild får ta några bättre kort när jag får ut den.
"Lill nalle" har du några bilder på din skapelse???
backman skrev:Det var ett pryd ligt lass på Drivaxen Var det 600 motor på dom sista eller är den dit satt senare? Dom breda däcken var orginal sedan kunde man köpa till smalare så kallade vinterhjul så att man lättare skulle komma ner till marken genom snön för bättre grepp.A ram hadde vi ej på våra maskiner det har både för och nackdelar med b lad.
Var rädd om klenoderna
Mr-Hemek skrev:Bladet slutar ungefär mitt på framhjulen på min iaf.
Enligt vad jag har hört är 600 lägre växlad på backen någon som vet om det stämmer??
Mr-Hemek skrev:Jag som tycker min går för fort på backen då måste din vara ännu svagare på backen..
Mr-Hemek skrev:Jag har bara slätlänk men den verkar tugga sig fram hyffsat har bara kört ett vedlass än så länge i ca en halvmeter snö
inge kul med 10 minus hela dagarna.. drog fram några stora vindfällen med kvistar
så winchen verkar va stark som en oxe skulle inte vilja va utan winch..
totte skrev:Det här är jätteroligt att läsa, den första skotare jag satt i var en Drivax, på skogsbruksskolan i Värnamo. Vi hade några stycken som bara användes på övningsgården, minns ju inte så mycket från det utom "styret". Hade en Timmerkalle och en gammal Brunett också, samt Blondiner. Drivaxarna körde vi aldrig i terräng.
Här fanns en Drivax på trakten, en bonde en halvmil bort hade en, men nu står där en ÖSA 250 på gården och Drivaxen är borta.