Arbetskläder för skogen

Sågbyxa

22 inlägg 22964 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sågbyxa

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50899 Ah! såg detta nu när jag var och hämtade katalogen . tjo den byxan verkar ju vara bra. kanske får bli den nästa gång, någon som har ungeförlig prisuppgift på de?

Jag känner iallfal igen mina byxor då de är halv blåa efter att en färgpatron fläckade de. Man skall inte banka i färgpatroner. ....

Användarvisningsbild

Re: Sågbyxa

Skogshuggarn  
#50903
Henrik Petersen skrev:Jag fik et par Stihl comfort byxor i julklapp af min sambo, de är sååå sköna at jobba i. De har bara ett fel, det står Stihl på dom :surp: Jag er ju for faen en HVA kille :lol: :lol:

Henrik


Exakt samma scenario här - men jag tycker att Stihl gör bättre/billigare kläder än HVA, och då får man bortse
från märket,,,,,,,

Avatar Fallback

Re: Sågbyxa

nexon  
#51321 haha.. har även jag stihl brallor de är riktigt sköna, är en kille med stihl.. Dock så har jag hva hängslen.... :lol:
men de syns ju inte under jackan.

Användarvisningsbild

Re: Sågbyxa

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51325
nexon skrev:haha.. har även jag stihl brallor de är riktigt sköna, är en kille med stihl.. Dock så har jag hva hängslen.... :lol:
men de syns ju inte under jackan.


Men just hägslen är ju där stihl är så mycket bättre... Stihls är lagomt långa och lagomt fasta i resåren. Hq's är för långa och mjuka som gummisnoddar.

Avatar Fallback

Re: Sågbyxa

Tobias  
#56918 Har också blåkläders huggarbyxor tycker dom är hur bra somhelst att ha på sig.. jag känner mig inte osmidig heller.. visst känns det att det är lite tjockare fram på benen men inte alls så att det stör.

Användarvisningsbild

Re: Sågbyxa

Jerrka  
#81015 Tycker dessa ser riktigt ok ut från skogma....Frågan är bara om gladiarorbyxan verkligen är värd 1368 kr mer än den blåa byxan(som jag är sugen på)

Nån som har erfarenhet av någon av dessa modeller ?

Användarvisningsbild

Re: Sågbyxa

swe#kipp  
#81059 Jag skulle valt Gladiatorn har kännt på båda byxorna i buitken i Falun och Pfanner byxan är skönare och kvalitén är bra på deras byxor !!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).