Skördare

Lillebror 0470 / 0570 ?

22 inlägg 20900 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

aggregat

gustaf ericsson  
#5083 så man ska se till att det sitter ett keto aggregat eller ett logmax monterat då.
Hur mycket får aggregatet väga som man monterar på denna maskin ?
/mvh Gustaf

   TS
Avatar Fallback
Fredrik  
#5087 Hej,
Skulle tro, men det är min gissning, att gränsen går vid ca 500kg för maxvikt på aggregatet.
Kommer inte ihåg vart jag hört det, men nån har sagt att man kunde använda kaffetermosen som måttstock för maxdiametern på trädet när man körde Lillebror. Om det var i roten, brösthöjd eller toppen förtäljde inte storyn, inte heller om det är kranen eller basmaskinen som är flaskhalsen.

En lillebror med höga portaler är nog inte heller helt fel om du ska kolla på en, frigångshöjden blir bra mycket bättre.

MvH Fredrik

Avatar Fallback

framkomlighet

gustaf ericsson  
#5094 höga portaler är inte så noga. Behöver inte komma fram i så svår terräng. Vi har ganska så bra förhållande i våran skog som tur är. Det är ofta gammal jordbruksmark. Som är rellativt platt :)
/mvh Gustaf

   TS
Avatar Fallback

Re: Lillebror 0470 / 0570 ?

terri2020  
#109976 Här kommer lite bilder på en Timberjack 570.
Bild

Bild

Bild

Avatar Fallback

Re: Lillebror 0470 / 0570 ?

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109978 bilderna fungerar inte.

Användarvisningsbild

Re: Lillebror 0470 / 0570 ?

Skogshuggarninorr35  
#109980 Det du ska passa dig för med portalaxlarna är att trumpeterna brukar spricka på undersidan.
Sen börjar det väl vara svår med vissa reservdelar.
Men i övrigt e det en liten fin maskin. :grin:

Avatar Fallback

Re: Lillebror 0470 / 0570 ?

mashun02  
#141962 Är nyfiken själv på 0470. Men hur är det med dieselförbrukningen på dem?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).