Skördare

SJ 695xl

5 inlägg 3917 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

SJ 695xl

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3647 Har varit och tittat på en skogsjan 695xl (cat 580). Det är en 98 men är levererad 99 och har gått knapt 7000h.Maskinen är i mkt gott skick med bra däck men aggregatet började bli slitet (hh75). Finns även möjlighet och få med ett LM 5000 från 01 eller 02 i mkt bra skick (renoverat). Jag undrar om det finns några kända problem med dessa maskiner som man skall se upp med? Att sj/cat aggregaten strular vet jag men basmaskinen vet jag inte så mkt om. Nästa fråga är vad som är ett rimligt pris för maskinen med båda aggregaten.



   TS
Avatar Fallback

svar

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5061 Skogsjan har jag hört att de kan vara problem med du skall nog hellre satsa på en 2 år äldre Timberjack 1070 eller 1270. För basmaskinen brukar krångla på vissa iallfall. Om du skall lägga ett bud lägg då mellan 400 tusen och 500 tusen beroende på skicket.

Avatar Fallback
mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5157 En maskin är nu inhandlad... det blev en 695:a (cat 580) 98 på ca 9000h. Det enda som inte är i riktigt bra skick är aggregatet (hh65), så om någon vet om ett hh65 aggregat eller log max 5000 i hyfsatskick o pris så bara maila...

   TS
Avatar Fallback
samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5174 Jag hoppas du lägger upp lite bilder på din nya maskin :?:

Avatar Fallback
mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5184 maskin kommer om nån vecka.... ska bara köra in mig hyfsat innan det blir bilder

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).