Skotare

Någon som kör med Rottne comfort cab?

9 inlägg 5469 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Någon som kör med Rottne comfort cab?

Hjelms  
#49404 Är lite intresserad och hör va folk tycker om hytten, ha bara kör lite F-18 när vi körde demo jag tyckte den va kanon!



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Någon som kör med Rottne comfort cab?

enttor  
#50530 Jag har kört F10 sedan november med comfort line och den är inte dum. Man kan ramla av en stubbe utan att det känns i ryggen. Sedan är det bra sikt i den där hytten. Det är ju likadan hytt på F10 som F18.

Användarvisningsbild

Re: Någon som kör med Rottne comfort cab?

rocky  
#57973
enttor skrev:Jag har kört F10 sedan november med comfort line och den är inte dum. Man kan ramla av en stubbe utan att det känns i ryggen. Sedan är det bra sikt i den där hytten. Det är ju likadan hytt på F10 som F18.


Kan bara hålla med :grin:

Avatar Fallback

Re: Någon som kör med Rottne comfort cab?

__JoCCe__  
#58198 Jag också! KÖP!! :)

Avatar Fallback

Re: Någon som kör med Rottne comfort cab?

skyttekungen  
#58221 ja man får väll prova den på Elmia sen får man kanske köpa en efter gymnasiet :grin:

Avatar Fallback

Re: Någon som kör med Rottne comfort cab?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179441 Nu när comfortlinen gått ett tag hur har de funkat, är de fortfarande bra efter 10 000 timmar???

Avatar Fallback

Re: Någon som kör med Rottne comfort cab?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179461 Kan då bara instämma att det är kanon. Kört drygt ett år med våran f18 nu och nog är det som natt och dag mot en vanlig skotare, blir ju aldrig dom där stumma smällarna.
Vi har bytt en givare till hyttfjädringen annars har det inte varit nånting ännu. Jag har hört att det kan vara bra att packa om cylindrarna efter ca 5000 tim, annars kan dom börja bli lite mjuk.

Avatar Fallback

Re: Någon som kör med Rottne comfort cab?

Mickev  
#219032 Kan ju väcka liv i denhär tråden då jag kör en f15 med comfort line. Nu har jag ingen erfarenhet av andra då jag bara kört skotare i 4v och bara hunnit med denna maskin (finns en smv rapid tämligen ny också på firman utan den fjädringen, torde väl få köra den nångång framöver också så man kan jämföra). Maskinen har gått ca 5000h och den går mjukt å fint. Jag har dock fått byta 2 ventiler då den stod och tappade trycket hela tiden, blev nog en dyr historia då rottne inte kunde klura ut vad felet var och sedan envisades dom med att det var kolvarna...

Avatar Fallback

Re: Någon som kör med Rottne comfort cab?

malåraggarn  
#259373 jag trycker ofta av den. Det känns som hela havet stormar... f13 11000 timmar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).