Skördare

Cat 550

7 inlägg 2787 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Cat 550

Jonas  
#49814 Någon här på forumet som kör el har kört en sådan?. Vore kul att höra vad ni tror om en klipp på denna,borde vara ganska bra maskin för en klipp,tycker jag. Den jag funderar har gått ca 13000 tim och är en -99 :smile:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Cat 550

skogsjan695xl  
#49820 har dock inte kört 550 men jag körde skogsjan 695 i 2 år förut och de är ju nästan lika. 550 är ju dock 4 hjulig.
Men annars är ju ingen större skilnad, tycker det låter vettigt med en som med klipp, lagom stor maskin och står pall för det mesta. Mycket smidig maskin, men kolla so inte hjularmarna glappar och att inte kranen är sprucken i kranfoten eller vad man ska säga.

Annars en mycket fin maskin.

Användarvisningsbild

Re: Cat 550

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49831 Körde en sån i 2 år i början av "karriären". Det är ju en ruskigt smidig och stabil maskin för att vara 4 hjulig.. Tack vare 4 hjul och nivilleringen kan du ställa till det för de minsta skotarna. Dock så sjunker den som en sten på lågmark samt att de blir bockiga att åka med. 570 som har längre pendelarmar skall vara bättre sägs det. Dock så ville den ju ha en heeel del diesel. :shock:
13 000 timmar är väl som nytt,brorsan har en som gått en bit över 20 000h. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Cat 550

Jonas  
#49894 ..tack för svaren :grin: .har oxå hört att dom kan vara lite hårda på soppan.Var och tittade på en sådan utanför Kopparberg förra veckan,den gick med en klipp(Abab 250),och han som körde var mycket nöjd,och det verkar vara en super smidig maskin :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Cat 550

Lill Junior  
#49972 Ska finnas någon här på forumet som kör cat 550 lr 570 med klipp. Tror han är från vansbro...

Användarvisningsbild

Re: Cat 550

edge  
#49973 Jo vi har både 550 och 570 med Naarva.

Avatar Fallback

Re: Cat 550

Valmet 941  
#51037 De går en Cat 550 med klipp och en Skogsjan med klipp här i trakterna

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).