Före och efter jobbet

task med transport av delar

20 inlägg 6885 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

task med transport av delar

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49669 ja posten logistik har verkligen lyckats j-vligt bra. köpte ett däck från koppom maskin som skickades i fredags. skulle komma hem t gården idag och nog gjorde det så också.. men då har idioterna inte lyckats se att någon var hemma så dom tog däcket och åkte igen. 😈 😈. när vi senare ringer och säger t en tomte någonstans i borlänge att dom kunde ju för f-n ha lagt ner det på backen så får vi svaret att dom vill ha ryggen fri och lämnar därför inget så. skall lämnas på underskrift 😡.
jaha, då ligger nu däcket i borlänge 4,5 mil härifrån. frakten skulle kosta 900 och när kör dom ut det igen då?, joo när vi har betalat 700 kr TILL I FRAKT. :ymdevil: :ymdevil: och inte kunde dom ringa i förväg inte, för ni har inte betalt för den tjänsten :-@
då blev man riktigt j-vla sur. VEM I HELVETE SKULLE KOMMA OCH TA ETT BEG DÄCK PÅ 900 KG BARA SÅDÄR.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

totte  
#49676 Vilka sunkiga tider det har blivit med sånt där, är som att det inte finns nån vilja att lösa problem. Allt handlar bara om att rädda sitt eget arsle. Man blir ju förbannad bara man läser om det 😡

Avatar Fallback

Re: task med transport av delar

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49683 det är inte bara posten, chenker har både skitit i att köra ut grejjer å tappat bort saker, sen har dom bara utkörning hit på torsdagar, så vi får vackert åka till borlänge, till centralen å hämta prylarna... 6 mil styft.... om vi vill ha grejjerna på en gång...

Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

masterchief  
#49687 I mina trakter är de lite mer smidiga.
Oftast ställer de bara av det, iofs så brukar både DHL, Schenker och posten slå en signal först.
Misstänker dock det är mest för att de har svårt att hitta vägen :lol:

Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49689 Har oxå varit arg på Poståkeriet.

Beställde två st nya gräsklippar motorer för uppåt 8000:-
Dom skulle vara hos mig på onsdagen, kom inget, torsdagen kom inga heller. Sen på fredag middag så ringde jag han som jag köpt dom av som sa att vänta så söker jag dom på nummret.
Ja då svarar han att dom ska ligga i Kalmar på Poståkeriet.
Då ringde jag poståkeritet i Kalmar och frågade om dom hade mina motorer.
-Ja det har vi.
Varför är dom inte utkörda för ni måste ju ha aft dom ett par dagar nu?
- Det var inte något telenummer på försändelsen så vi har inte hunnit kolla upp mottagaren när han kan ta imot dom.....
Va faan, Jag hämtar dom i stället då.

Så jag var sen å hämtade dom på deras område. Glad var jag då inte. Dom hade adress och allt utom telenummer till mig vilket dom lätt kunnat ordna om dom ringt avsändaren eller ringt 118118.
Tycker det är en dålig inställning att bara skita i de. Undrar hur länge dom blivit liggandes där utan att bli utkörda om jag inte börjat kolla upp var mina motorer höll hus.

Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

totte  
#49692 Det är ett typexempel på det jag skrev innan, att det inte finns nån vilja att lösa problem, inte ens småsaker som det här, ett missat telefonnr, får nån att anstränga sig för att fixa fram lite service. Men förmodligen hänger det väl på att postledning och andra företag i branschen rationaliserat bort så mycket folk att dom som är kvar inte hinner nånting, eller helt enkelt tappar lusten för ingen premierar att man gör nåt extra.

Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49695 Nu låter ni som surgubbar.
Tidigare sålde frugan en massa katt, kanin, marsvins & hundfoder så det var rejäla pallar
som kom med Poståkeriet nån gång då o då, en del chaffisar backade in och lastade av 1m
från dörren, en del chaffisar lämnade på busstation i Vittangi 3 mil bort, ibland kom pallen till affären
här i byn och jag fick hämta därifrån.
Lite hipp som happ, nåjo jag ringde till chefen för Poståkeriet i Gällivare och gjorde en deal med honom:
Varje gång jag måste hämta pallen från affären i byn så får jag fakturera honom 320:- !
Fin deal för mig, det täcker min arbetstid och lite soppa, fin deal för honom för då kan hans chaffisar
göra så som det passar deras arbetstider, win/win.
Sen har jag haft lite tjafs med Shenker, men det har löst sig efter lite telefonerande.
Så min erfarenhet är att det mesta går att fixa om man orkar informera de berörda hur de ska göra
plus att man får försöka vara lite smidig själv nån gång ibland.

Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

totte  
#49697 OK för surgubbe då, jag är i alla fall 58 snart.

Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

Torparn79  
#49704 schenker är duktiga dom oxå.
dom har utkörningsturen här på tisdagar.
vid ett flertal tillfällen så har man väntat på gjejor och vid halv 3 på eftermiddagen har telefonen ringt, max 2 signaler så man inte hinner svara, gissa vem det är som ringer ifrån skyddat nr, jo chauffören som inte är sugen på att åka ut i obygden lagomt när det är dax att åka tillbaka till Borlänge och hålla kväller...

förbannade jävla pissföretag...

Avatar Fallback

Re: task med transport av delar

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49710 verkar inte kunna bli något annat än att åka till borlänge och hämta däcket. annars så blir det lite för mycket stillestånd med maskin och inte tänker vi betala 700 för att dom ska komma hem igen. isåfall skulle dom säkert ta däcket med tbaka igen också. 😡

   TS
Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

masterchief  
#49724 Beställde ett hydraulrör till 604agregatet igår vid ca 13tiden då vi böjt ett till matarhjulen. Inget läck dock, men sådant brukar ge sig vartefter.
Idag kl 11 damp det ned på gårdsplanen, de tom lade det innanför logdörren.
Frugan såg DHL bilen, men behövde inte göra sig omaket att gå ut och skriva på.
Hade inte räknat med att få det förrän imorgon.
Så heder åt DHL :-bd

Avatar Fallback

Re: task med transport av delar

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49763 efter lite snack med någon chef på posten är så kunde hon konstatera att dom hade gjort fel. dom skulle skicka avi innan dom kom , så dom skulle köra ut det igen nu på torsdag. :???: ja är ju bara å hoppas att dom fattar mera då. men att det skall behöva ta nästan en vecka.

   TS
Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

Torparn79  
#49764
getost91 skrev:efter lite snack med någon chef på posten är så kunde hon konstatera att dom hade gjort fel. dom skulle skicka avi innan dom kom , så dom skulle köra ut det igen nu på torsdag. :???: ja är ju bara å hoppas att dom fattar mera då. men att det skall behöva ta nästan en vecka.


ring samma chef igen och tvinga dom att skicka godset med taxi eller liknande...
har dom gjort fel så ska du ju inte behöva vänta en VECKA!!!

Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49772 Posten, DHL, Schenker, DSV. Alla har dom säkert dessa problem, min erfarenhet från jobbet (jobbar på ett lager) är att det beror helt på vilka det är som jobbar där, vilken chaufför det är, en del är bra, en del är hrmmm... mindre bra.
Samma gäller vilka som sitter och planerar körningarna, en del har tur, andra otur när dom tänker.

Men att man som trådskaparen skriver, efter att ha varit hemma(?) och bilen sticker utan att kolla (?) om någon är hemma, ska behöva vänta en vecka på godset och till på köpet behöva betala extra för att få hem godset är oaceptabelt!

Sen kan man tycka att dom som skickade däcket borde vetat bättre, och bett om nummer till mottagaren, och tydligt satt ut detta på frakthandlingarna.

Användarvisningsbild

Re: task med transport av delar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49777 Jag kom att tänka på när jag fick min nya basstation till min RTK för 5 år sedan. Firman i Linköping som skickade dem skulle testa DHL. DHL kunde inte hitta min adress så Firman i Linköping fick paketet i retur. Turligt nog skulle jag besöka firman i Linköping för att serva min totalstation, så då fick jag basstationen samtidigt som servicen. Med Schenker har det alltid funkat bra.

Anledningen till att jag alltid avsätter en dag och åker 20 mil till Linköping för att serva min totalstation istället för att skicka det med Schenker, beror mycket på följande historia:

Falköpings kommun behövde serva sin totalstation, så de skickade sitt instrument till Linköping för årlig kontroll. Instrumentet kom fram och service gjordes i vederbörlig ordning. Returfrakten tog dock 2-3 månader i anspråk och jag undrar hur pålitligt det instrumentet blev efter en sådan maratonresa....
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).