Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Vad kör ni med för band?

46 inlägg 21177 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad kör ni med för band?

Hjelms  
#49403 Vi ha eco-track på skotare och skördare. På skördarn håller banden bra men skotarn går sidostöden av och plator släpper i svetsen i kanterna, så är inte riktigt nöjda..



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

skogsjan695xl  
#49405 vi kör med clark band på skotaren, håller riktigt bra, mycke material i dom :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49406 Vi har eco-track på skördarn å vi har då inte haft några problem med dom än

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

tantgron  
#49410 Vi har Olofsfors Eco-track till vår 921.1 vilket har funkat bra. Men jag har bl.a läst här i forumet att det är många som föredrar Clark, speciellt till skotare. De lär ha grövre material i länkarna samt bättre fastsättningar.

Till skördare så spelar det mindre roll vilket band du har, det blir förhållandevis korta sträckor man kör jämfört med skotare, men skulle jag ha en skotare som behövde skos om så skulle jag nog allvarligt fundera på Clark.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Thunborg  
#49443 Clark 28 mm Terra light på båda skotarna och nu även på skördaren :lol: Fram på 860^n sitter Clark 24 mm .

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49449 Har ni haft banden länge?
Vet att på H20:n hos min förra arbetsgivare så reklamerades banden då dom inte var riktigt korekt svetsade mellan länk och plattan.

Själv kör jag med Eco track på vår 860.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Thunborg  
#49453 Jag antar att du menar 24 mm terra light banden . De första ingick när vi byggde upp Pendo skördaren 98, det andra paret köptes 00 och låg på en Master skotare , och av dessa har vi två kvar , som ibland inte alltid ligger fram på 860. Som när den inhandlades 2002 skoddes med olovsfors eco track 24mm, som slets ner mycket snabbt 😡 Vi har inte haft några problem med Clark banden men de första bandlåsen från clark var bedrövliga, gick av nästan innan man monterat dem 😡

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Rickard Eklund  
#49509 Vi kör med clark på skotaren och med dagens priser så skulle inte jag köpa annat för dom är ganska mycket billigare plus att du får lika mycket timmar ur dom.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Lill Junior  
#49513 Ingen som har provat sk. canada band?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49516 vi kör med eco-of fram och eco-max bak på 890 och det har då inte varit några problem med dom

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49519 Du får ju ut mer timmar jämfört med olofsfors.


Rickard Eklund skrev:Vi kör med clark på skotaren och med dagens priser så skulle inte jag köpa annat för dom är ganska mycket billigare plus att du får lika mycket timmar ur dom.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49609 Vi ha laggt på nya Eco-Of i vinter, dom förra har gått 12500 tim. Fram banden kan man nog ta lite till av men bak banden va dyng slut, 5 plattor va av på ena :roll:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49612 Eco-of går säkerligen längre. Men Eco-track som vi körde med räckte ungefär ett år i bak på 1710an. Sen låg de på däcken mycket sämre än clark gör,vilket resulterade att det nöp in i sidorna på däcken och orsakade punktering.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49616 På Of banden nöts länken å plattan ganska lika, när länken e slut så e även plattan slut som artist.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Skogsmange  
#51548 Någon som har erfarenhet av baltic? Funktion,hållbarhet?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).