Skördare

Värsta haveriet

49 inlägg 23246 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Värsta haveriet

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49481
Lukas_Lundstrom skrev:De ha vi haft på nån maskin åxå att de va typ flera liter olja i pumplådan... bara att plocka bort och byta tätningar i pumparna på utgående axlarna...


japp! ok! ..men med "fullt" menade jag övre markeringen på stickan ;) .. så jag har INGA läckor åt någe håll ännu ... men kollar av nivån i pumplådan regelbundet :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Värsta haveriet

Rasmus.Cederhvarf  
#49578
Lukas_Lundstrom skrev:Veckan när allt gick på BAJS!!!

Ja värsta veckan skulle man kunna kalla vecka 4. Började me att jag skulle va duktigt och köra en stund förra lördan. Hade en kompis me mig som e Cat motståndare. Håppa in i maskinen och så va de strömtork i Ecologgen... Pörsk tänkte man och min kompis fick sig ett gott skratt... For iväg efter nya batterier och sen iväg till skogs... Han hugga två tre stammar så krasade de till från ena matarvalsmotorn på aggregatet. stängde av och for efter Lastbilen och körde hem till verkstan och rev... hjulväxeln va sopslut!!...


Jävla jenkki-bambola!
Skämt åsido,lagen om alltings jävlighet kommer man inte ifrån även om man så gömmer sig i skogen.Men som sagt du är i fel bransch. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Värsta haveriet

Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49603
Rasmus.Cederhvarf skrev:
Lukas_Lundstrom skrev:Veckan när allt gick på BAJS!!!

Ja värsta veckan skulle man kunna kalla vecka 4. Började me att jag skulle va duktigt och köra en stund förra lördan. Hade en kompis me mig som e Cat motståndare. Håppa in i maskinen och så va de strömtork i Ecologgen... Pörsk tänkte man och min kompis fick sig ett gott skratt... For iväg efter nya batterier och sen iväg till skogs... Han hugga två tre stammar så krasade de till från ena matarvalsmotorn på aggregatet. stängde av och for efter Lastbilen och körde hem till verkstan och rev... hjulväxeln va sopslut!!...


Jävla jenkki-bambola!
Skämt åsido,lagen om alltings jävlighet kommer man inte ifrån även om man så gömmer sig i skogen.Men som sagt du är i fel bransch. :grin:


Haha! Å du e no precis på fel ställe... de finns ett annat forum för såna som du. http://www.bökar-me-min-åkerman.com tror ja adressen va dit... Men ack så rätt du har... Murphy verkar alltid sitta bakom stolen och invänta varje litet tillfälle att få de mest snillrika och kreativa haveriplanerna att gå i lås :lol: Ps. Rasmus e kompisen som fick sig ett gott skratt Ds.

Avatar Fallback

Re: Värsta haveriet

Tosca  
#311760 När man ser resorna en del varit med om här så är det lätt att bli ödmjuk och tycka att bytet av knutkors i kärran under risredet efter att ha släpat fram motorsvets till vinkelslipen för att komma ner till brottet i -15 var ganska enkelt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).