Motorsåg och handhållet

Miljöpaketet Husqvarna dunken

24 inlägg 9617 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4716 Det vore ju inte så dumt ,,, gillar inte sullet med oljan !

Huggarn du har PM ,,

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4943 Har sneglat på flu-tite men inte lyckats hitta ett ex att testa. Just för kedjeoljan vore det toppen(om det fungerar).

Går det inte att blanda in lite automatolja som "förtunning"?

/Nisse

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4974
nisse skrev:Har sneglat på flu-tite men inte lyckats hitta ett ex att testa. Just för kedjeoljan vore det toppen(om det fungerar).

Går det inte att blanda in lite automatolja som "förtunning"?

/Nisse


menar du ATF olja?....hmmm....kanske det!!

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5012 Vet de som kör hydraul olja under -5. De påstår att det funkar utmärkt.

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5013
Huggarn skrev:
nisse skrev:Har sneglat på flu-tite men inte lyckats hitta ett ex att testa. Just för kedjeoljan vore det toppen(om det fungerar).

Går det inte att blanda in lite automatolja som "förtunning"?

/Nisse


menar du ATF olja?....hmmm....kanske det!!


Precis! Har för mig att man rekomenderar denna typ av olja om ej kedjeolja finns tillgänglig.Borde inte sega till sig av kyla.

/Nisse

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7858
swe#kipp skrev:Huggarn har du provat Stihl's olje pip ?
den med avstänging !!



Tjena grabbers! medans jag kommer ihåg det,så ville jag bara tala om att stihls oljepip inte funkar så väldans bra på min dolmar 5000! den vill gärna fastna i hålet så man får lirka ur den! det går,men inte bra! och skulle med största sannolikhet inte tro att den funkar nåt vidare på exvis HVA 242,346 mfl heller pga det lilla oljehålet! om jag inte är helt bakom flötet när det gäller HVA så är det väl så att på 357 eller 262 och uppåt så är det större oljepåfyllnings hål!??eller är jag helt ute å cyklar nu? För er som kör stihl funkar pipen galant,oavsett stihlmodell,pga att det är samma stora hål till både olja & bensin på alla modeller!(ialla fall så vitt jag känner till,ska tilläggas!!)

Tänkte att detta kunde vara bra att veta för den som funderar på att köpa en stihlpip! det funkar som sagt,men det hade gärna fått varit nån mm extra till godo!! :D

PS: ganska coolt att ställa dessa "slutna" dunkar i solen medans man hugger!! när man sedan tankar så smäller det bara till så har man full tank!! :lol: samma gäller med oljan! det går fort som tusan att fylla när det är lite tryck i dunken!! :D känns lite som en formel 1 tankning!! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Miljöpaketet Husqvarna dunken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446437 Dags att lyfta tråden...

Under några år har jag kört med detta miljöpaket och undrat vad man har denna del till
DSC_0307.JPG


Det gav i alla fall en rejäl obalans med klinghållaren och klingorna, så idag monterade jag äntligen bort eländet
DSC_0308.JPG

/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 24 mar 2017, 00:35, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Miljöpaketet Husqvarna dunken

Simon.M  
#446513 Har filen där i och tändstiftsnycklen

Användarvisningsbild

Re: Miljöpaketet Husqvarna dunken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446516 Ok!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).