Skogsekonomi

Rådgivning i norr

8 inlägg 2652 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rådgivning i norr

barkspaden  
#491237 Jag har köpt en fastighet med 174ha produktiv mark med många åtgärder i snar framtid.

Jag fick kontakt med skogssällsakpet och det lät bra, har verkligen legat på för att få tillgång någon riktig rådgivning. Beställt arbete av deras förslag hur jag ska gå vidare med min fastighet men inget händer.

Får tillslut kontakt igen och det blir en massa säljsnack om mycket att göra men vi har detta som vi vill visa och och och...

Men sedan händer inget mer.

Är det LRF konsult jag ska kontakta eller finns det någon ytterligare som kan Västerbotten?



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Rådgivning i norr

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#491244
barkspaden skrev:Jag har köpt en fastighet med 174ha produktiv mark med många åtgärder i snar framtid.

Jag fick kontakt med skogssällsakpet och det lät bra, har verkligen legat på för att få tillgång någon riktig rådgivning. Beställt arbete av deras förslag hur jag ska gå vidare med min fastighet men inget händer.

Får tillslut kontakt igen och det blir en massa säljsnack om mycket att göra men vi har detta som vi vill visa och och och...

Men sedan händer inget mer.

Är det LRF konsult jag ska kontakta eller finns det någon ytterligare som kan Västerbotten?


Grattis till köpet!

Har inte Hushållningssällskapet skogsrådgivning i Västerbotten? Annars kan ju säkert skogsägarföreningen (Norra skogsägarna?) och andra virkesköpare ha lite rådgivning. Fast kom ihåg att virkesköparnas råd kan färgas av att de gärna köper ditt virke.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Rådgivning i norr

JörgenO  
#491286 Gå med i Norrskog, jag tycker detog väl hand om mig när jag var nybliven skogsägare.

Avatar Fallback

Re: Rådgivning i norr

haggloader  
#491357 Norrskog finns nog inte i Västerbotten, men kontakta Norra skogsbyrån som är en del av Norra Skogsägarna.

Användarvisningsbild

Re: Rådgivning i norr

JörgenO  
#491358 Norrskog finns (och är dominerande Skogsägarförening) i delar av Västerbottens län som t.ex. Åsele och Vilhelmina.

Sen har Norrskog och Norra Skogsägarna en del gränsdragningsgruff med varandra.
Hur det är i landskapet Västerbotten vet jag inte.

Användarvisningsbild

Re: Rådgivning i norr

Göt  
#491414 skogsägarföreningen skulle jag rekommendera

Avatar Fallback

Re: Rådgivning i norr

wrytter  
#491432 Var i Västerbotten har du din fastighet?

Användarvisningsbild

Re: Rådgivning i norr

barkspaden  
#491442 Sorsele

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).