Servicebyggnader

Maskinhall

159 inlägg 70427 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#490169 Nu var äntligen portarna uppe och det är tätt så nu kan det regna eller snöa bäst det vill :P

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Amatörhuggare 62  
#490170 Snyggt bygge :-BD

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490211 Kan du köra rakt igenom?

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#490231 Ja det går bra att köra rakt igenom på vänstra sidan. Den högra lilla 3metersporten ska det upp väggar o vara värme i tänkte jag så man får det varmt o gott tills nästa vinter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Maskinhall

sundelius  
#490278 Snyggt Simon :-bd

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

aunnr1  
#490368 snyggt jobbat med hallen det blev ju fint.

Läste just igenom tråden o reagerade lite med förvåning över portdiskussionen,
jag jobbar mest i norra norrbotten o malmfälten o här skulle jag säga att på större portar så finns nästan ingen som monterar taksjutportar nå mera kan inte påminna mej att jag sett en ny sån port på minst 10 år o för det mesta av just dom orsaker som många sade att dom föredrog just taksjutportar.
Största orsaken till att man inte använder dom är att dom inte är täta nog o att dom är väldigt känsliga för skador??
det är mycket skarvar i en takskjutport.
När det gäller stora portar här så är det nog antingen vikportar eller presenningsportar som gäller här o bägge dom sorterna är lätta att få relativt drag fria.
O i dom flesta fallen så tror jag inte att det är någon prisfråga som styrt valet av port
Når det gäller påkörning eller inbott så finns det nog inga typer av portar som är nå vidare bra.

Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#490383 var I varje fall för jädra smidigt med takskjutport.har motor på den lilla och kodlås utanför så bara slå in koden så öppnar det om man behöver in o hämta nått eller så har jag 2 st fjärr med man kan ha i traktorn och bilen så man slipper hoppa ut o slå in koden. Sen dom manuella portarna spände jag fjädern lite extra så bara öppna låset så går den upp automatiskt den med :wink: och väldigt enkelt o snabbt att stänga.tror inte en vikport är tätare vi har pridoportar på jobbet o dom kan man se ut igenom på en del ställen

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

Simon.M  
#490389 Sen var det ju det att vikportarna tog 1meter golvyta inåt och om man valde en utåtgående var man ju tvungen att skotta snö med skyffel innan man kunde öppna då maskinerna står innanför porten :wink: men finns nog för o nackdelar med det mesta men tror detta blev bäst för mig efter mycket funderande på portar hit o dit.

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskinhall

sman9k  
#650085 Har inte arbetsmiljöverket satt regler på att man måste ha en dagbok (eller var det kallas) hängandes vid porten och besiktningar varje år?
Mao, dyrt som fn & krångligt att ha en motordriven port.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).