Motorsåg och handhållet

Röjsåg Husqvarna

21 inlägg 5758 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Röjsåg Husqvarna

Hema  
#488224 Missar jag något? För om denne person lägger upp dem på tradera blir det väl enklare för fler att finna gamla sågar. Vilket borde gynna samlare?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Röjsåg Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#488283 Inte nödvändigtvis att det gynnar nån eller nåt alls.
Kanske den som lägger upp den på tradera den gången. Nån blir riktigt sugen o bestämmer sig att ha den precis som två andra och en kompis till säljaren. De bjuder hit och dit och den lycklige vinnaren sitter sen med en dyr såg han inte kan sälja eller byta bort sen när han fått två till.

Avatar Fallback

Re: Röjsåg Husqvarna

Hema  
#488378
Mange skrev:Inte nödvändigtvis att det gynnar nån eller nåt alls.
Kanske den som lägger upp den på tradera den gången. Nån blir riktigt sugen o bestämmer sig att ha den precis som två andra och en kompis till säljaren. De bjuder hit och dit och den lycklige vinnaren sitter sen med en dyr såg han inte kan sälja eller byta bort sen när han fått två till.

Mja. Som köpare på aktionssidor får man själv ta ansvar för hur högt man ska gå. Sedan så, om inte någon hade annoserat efter dessa gamla sågar kanske de ist hade hamnat på tippen o där gör de iaf ingen samlare glad. Men det är många om och hypotetiskt. Vi får väl hålla tummarna att så många som möjligt blir nöjda?

Användarvisningsbild

Re: Röjsåg Husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#488447 Så är det. Mycket som är hopp och tro.
En stor del är erfarenhet med.
De som jag träffar på som har blivit ledsna, besvikna eller tom grundlurade är ofta nystartade samlare. Många som lämnar hobbyn pga av just detta med handel, både nyare och äldre samlare.
Jag har inte hållit på värst länge jämfört med andra och har en egen filosofi liksom de flesta har om hur det funkar bäst.
En sak jag lärde mig tidigt är att det inte går att ge lämpliga råd på Internet utan bäst är o undvika ämnet helt. Det är för svårt och personligt med mycken känslor inblandat. Då skiter sig de flesta diskussioner.

Avatar Fallback

Re: Röjsåg Husqvarna

Suzuki Hasse  
#488463
Mange skrev:Så är det. Mycket som är hopp och tro.
En stor del är erfarenhet med.
De som jag träffar på som har blivit ledsna, besvikna eller tom grundlurade är ofta nystartade samlare. Många som lämnar hobbyn pga av just detta med handel, både nyare och äldre samlare.
Jag har inte hållit på värst länge jämfört med andra och har en egen filosofi liksom de flesta har om hur det funkar bäst.
En sak jag lärde mig tidigt är att det inte går att ge lämpliga råd på Internet utan bäst är o undvika ämnet helt. Det är för svårt och personligt med mycken känslor inblandat. Då skiter sig de flesta diskussioner.

Köper själv sågar på tradera och i bland blir man tok blåst av vissa men man märker fort vilka som köper å säljer. Själv brukar jag ge bort mina sågar till vänner å bekanta =)) så man är väll en dålig affärsman men dom blir glada å jag brukar få något annat att plocka med ett tag :d

Avatar Fallback

Re: Röjsåg Husqvarna

Markus  
#488582 Ursäkt att jag inte har svarat tidigare.
Idag blev det så att jag bytte in röjsågen mot en ny, för min Åf ville ha en såg i inbyte.
Eftersom jag har en väldigt bra Åf och ville gynna dem så blev det så.
Tack för visat intresse.

Mvh Markus

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).