Motorsåg och handhållet

Husqvarna 242 xpg strul

7 inlägg 3448 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 242 xpg strul

Robinljunggren  
#486507 Hej.
Har en husqvarna 242 xpg med cat, som gärna vill dö när den blir varm. Den beter sig lite som att det är slut på soppa innan den dör. Kan starta den igen genast och köra ett par minuter innan det börjar igen. Någon som har någon ide om vad det kan vara som är tokigt?

Väl mött!



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 242 xpg strul

Mats_Orberga  
#486509 Spontant skulle jag gissa på tändspolen. Testa med en annan om du har möjlighet.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 242 xpg strul

Mossebo  
#486516 Kolla så att tanken får luft.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 242 xpg strul

Robinljunggren  
#486518 Hur kollar man det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 242 xpg strul

Mossebo  
#486520 Sitter en liten ventil någonstans... exakt var finns säkert någon som kan svara på...
På 346 vill jag minnas den satt på högersidan svåråtkomligt strax bakom bågen... liten vit sak. Denna fick man blåsa rent ibland annars blev d vacum i tanken å förgasaren fick ingen bensin. Sök lite på nätet annars. Vet dock inte exakt vad den kallas. Finns säkert med på någon sprängskiss oxå.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 242 xpg strul

Sti L  
#486580 Når den vil dø så åpne tanklokket og slipp inn en dose luft. Går den greit en liten periode etterpå og begynner å dø igjen så er feilen funnet. Har du badet varm sag i snø så kan dampen legge seg som is på utluftningen. Rep. tips: Ta inn sag og få den varm og tørr, rengjør luftingen og spraye på silicon.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 242 xpg strul

anersimyra  
#486587 När den går, prova då att lägga den på sidan. Om gången ändras har du luftläkage i vevaxeltäntningen.. :o

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).