Motorsåg och handhållet

Oregon stångsåg.

41 inlägg 18093 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Oregon stångsåg.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485808 Litiumbatterier ska inte förvaras oladdade och inte lagras där det råder köldgrader!

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Oregon stångsåg.

Hema  
#485867 Låter som om en cell i batterit har tagit semester. Håller tummarna för snabb leverans av ersättningsbatteri.

Användarvisningsbild

Re: Oregon stångsåg.

värmSkog  
#486757 Idag tröttnade jag på att vänta på nytt batteri så jag testade Nikings förslag att chocka batteriet, Tog stora starthjälpen så det tom fräste till i kontakterna på batteriet. Sedan in och satte batteriet i rätta laddaren och tro på fan så blinkar laddningslampan nu grönt :shock:

Användarvisningsbild

Re: Oregon stångsåg.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#486761 Rätta takter! Bara att ut och testa stångsågen sedan. :-BD
/Niklas
Senast redigerad av Niking tis 19 dec 2017, 12:47, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Oregon stångsåg.

värmSkog  
#486762 Får tacka för tipset. Jag återkommer senare så vi vet om det fungerar som det ska eller ej.

Användarvisningsbild

Re: Oregon stångsåg.

värmSkog  
#486845 Allt funkade bra även om jag bara han att prova ca 5 min innan det blev helmörkt.
Jag behåller nog det andra batteriet sen med när det kommer, Är väl aldrig fel med 2

Avatar Fallback

Re: Oregon stångsåg.

Robertberg  
#486918 Jag reagerade på att sidan som värmskog länkade till, skogsutrustning.se hade väldigt billiga reservdelar till stångsågen, Sågsvärd 65:-, motor+sågenhet för 680:- osv.
Jag köpte min i höstas men har bara hunnit provköra lite än så länge.

Avatar Fallback

Re: Oregon stångsåg.

arras  
#496597 Ni som har den här sågen, vilken laddare använder ni? Hittade komplett såg, 4,0 Ah batteri och laddare hos Gårab, till paketpris. Finns ju två olika laddare Laddaren i paketet är standardladdaren och det skiljer ju rätt så mycket i laddningstid mot snabbladdaren.

Användarvisningsbild

Re: Oregon stångsåg.

värmSkog  
#496636 Jag använder standardladdaren, Laddar mina batterier efter att jag är färdig för dagen så för min del spelar det ingen roll att det tar lite tid.
Ett tomt batteri tror jag tar ca 3tim att ladda om jag minns rätt.

Avatar Fallback

Re: Oregon stångsåg.

där nor  
#496651 Jag har också standardladdaren, visste inte att det fanns en snabbare. Men vid min ålder behöver man den pausen

Avatar Fallback

Re: Oregon stångsåg.

arras  
#496666 Tack för svaren. Paketet är sammansatt av oregon, så det går inte att byta ut någon produkt, batteri, laddare t ex och betala mellanskillnaden.
Ska ju bara användas vid lite beskärning o dyl.
@där nor vid min ålder (på väg mot 70) gäller det att hinna med så mycket som möjligt medans man kan :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).