För våran del har det varit en hel del strul med datorn på sistone,känndes inte bättre igår av att man fick en faktura på ca 65 000+moms dvs 80 000 för en administrationsdator som man bytte i sommras. 😡 Vi blev lovade av serviceteknikern/datakillen att en utbytes dator av samma modell skulle kosta ca 8-9000+moms,detta är alltså bara administrationsdatorn(dvs bara en tredjedel av datorn eftersom man behöver apt. dator och skärm oxå) och utbytesdatorn som vi fick var en dos-baserad dator som jag har för mej var från 97.
Vi fick även erbjudande att byta till en windowsbaserad ny adm, dator som var inbyggd i bildskärmen för 27 000+ moms då men avböjde för att hålla ner kostnaderna.
Trodde vi ,hur kan man begära så mycke pengar för sån gammal skit som dessutom rasade igen i början av januari,så vi har bytt igen(dock visste vi ju inte att dom begärde ett sådant hutlöst pris för utbytesdatorn då heller) så det blev en likadan igen dock en från 99 som inte heller funkar tillfredställande ..
Hur gör man i detta fall?
man kan ju inte betala 65 000 för gammal skit som bara håller ett halvår,när vi dessutom blev lovade ett lägre pris tidigare,annars hade vi ju självklart valt en ny windovsbaserad för 27k+ om vi vetat att priset va så orimligt på en utbytes.
har vi otur nu kan vi ju alltså ryka på en sån faktura till
Trodde först att dom bara fått in en nolla för mycket på fakturan men det visade sig efter några telfonsamtal idag att det visst skulle vara så enligt dom på "reservdelar" men dock står serviceteknikern på våran sida och tycker priset är helt orimligt och är inte överens med dom på reservdelar.
Hur bindande är en muntilig prisuppgift?
bör man bestrida fakturan om dom inte kan hålla det tidigare utlovade priset?
Funderar på att byta märke nästan om dom inte kan lösa detta på ett vettig sätt,men skulle väl iaf få besked nästa vecka hur mycke vi behöver betala.