Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20802 inlägg 2789608 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JensSkoog  
#483501
framhjul skrev:Med snö kommer stenhårda snöskoterspår, så det gäller att vara ute i tid med traktorn. :d

Tur har du, @framhjul :wink:
Den ena cm. med tjäla som fanns här, trampar jag nu genom
efter att det kom fyra tummar snö :((

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Torbjörn Johnsen  
#483539 Följde med min granne på älgjakt idag. Till Granstorp i närheten av Gnosjö. Och vem träffade jag där om inte @Granstorp
Som dessutom passade på att skjuta en älg. Grattis!


Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Kallkällene  
#483606 Först laddade dom batteriet, å monterade kedjor å plog, sen plogade sonen åt farfar, roligt å se dom tillsammans, dom är förövrigt bästa kompisar.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Erre  
#483608 Precis så det ska va. :-bd
Den äldre generationen lär ut och visar.
Dom har ofta ett fantastiskt tålamod med dom yngre.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Granstorp  
#483652
Torbjörn Johnsen skrev:Följde med min granne på älgjakt idag. Till Granstorp i närheten av Gnosjö. Och vem träffade jag där om inte @Granstorp
Som dessutom passade på att skjuta en älg. Grattis!

IMG_2904.JPG


Tack @Torbjörn! Vilken jaktdag det blev! Kanon arbete av både hundar och jägare!

Nu är älgjakten över för i år, men jag har skrivit upp dig på gästlistan för nästa år[emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Pöllö  
#483666 BM stornalle "SM661" ready to rumble

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Nor-forest  
#483795 Fint ute i dag!


Avatar Fallback

Re: Dagens bild

husqvarna_med_sthil  
#483806
Pöllö skrev:BM stornalle "SM661" ready to rumble
DSC_0091.JPG


Jädra fin bild och komposition ! Sedan gillar jag den där traktorn ( utan att alls ha använt en), ser så väldigt ändamålsenlig ut, ett liv i skogen. Fin maskin !

Hur är den att använda ?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#483817 En i grannbyn hade en Stornalle. en oöm maskin men med en förmåga att behöva ett helt torg för att få plats i svängarna .... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Pöllö  
#483836
husqvarna_med_sthil skrev:
Pöllö skrev:BM stornalle "SM661" ready to rumble
DSC_0091.JPG


Jädra fin bild och komposition ! Sedan gillar jag den där traktorn ( utan att alls ha använt en), ser så väldigt ändamålsenlig ut, ett liv i skogen. Fin maskin !

Hur är den att använda ?

Har inte kört den så mycket men den gör sitt jobb, fars maskin sen 35 år tillbaka så det går bra mycket fortare med han som pilot :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Pöllö  
#483837
isteskog skrev:En i grannbyn hade en Stornalle. en oöm maskin men med en förmåga att behöva ett helt torg för att få plats i svängarna .... :wink:

Jo dem verkar tuffa på, låter riktigt trevligt med :) ramstyrningen som dem har är ju kanon i skog men visst hade det gått svänga lite till.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

framhjul  
#483864
JensSkoog skrev:
framhjul skrev:Med snö kommer stenhårda snöskoterspår, så det gäller att vara ute i tid med traktorn. :d

Tur har du, framhjul :wink:
Den ena cm. med tjäla som fanns här, trampar jag nu genom
efter att det kom fyra tummar snö :((

Haha, ja ibland är man lyckligt lottad! =))
Det lät inget vidare.
Det är ett smärre helsike när tjälen inte lägger sig rejält innan snön kommer. #:-s

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

framhjul  
#483865
Huddigen poserar.
Dagens jobb består av att fylla en sandsilo, då det klumpar sig när grusbilarna slår sina lass. :-b

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

ananders  
#484617 Bygger en bro på jobbet. :-bd






Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#484620 Ersätts den som de gick hål i nu?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).