Skördare

Renovera skördaraggregat

5 inlägg 3703 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Renovera skördaraggregat

Stha  
#484098 Hej..ska ta loss och renovera vals å knivcylinder...hur gör man lättast och vilket läge ska man ha aggregatet..det är ett 945 -97 med blå huv..mvh Stefan



   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovera skördaraggregat

Stha  
#484925 Hur gör man lättast ?
IMG_20171209_143432.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovera skördaraggregat

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485040 Tror du ska ha aggregatet upptiltat då kommer du nog åt inifrån aggregatet.... Minns inte riktigt har kört 945 en sommar i början på min karriär

Användarvisningsbild

Re: Renovera skördaraggregat

Stha  
#485105 Ja ställde upp aggregatet å körde isär men ska man skruva loss styrkammarna för valsarmarna för att kunna komma åt eller hur gör man...å vad ska man tänka på så man inte skadar sig?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovera skördaraggregat

MarkusT  
#605639 Hej,
hur gick det med renoveringen? Skulle vara intresserad av lite tips. Håller på med att fixa infästningen av hydraulcylindern på vänster kvistkniv på ett 945.1. Till följande skall jag skilja såglådan från resten av aggregatet för att få bort kniven och kunna svetsa. Röret som knvien löper på har jag pressat uppåt med hjälp av garagedomkraft. Har alltså aggregatet upptiltat.
Vad borde man kolla på aggregatet då man ändå håller på? Skulle ha varit interssant att totalrenovera, men lär nog inte bli tid för det om jag skall hinna hugga nåt i vinter.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).