Arbetskläder för skogen

Bra huggarbyxa?

48 inlägg 26867 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bra huggarbyxa?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4815 Jag har idag Husqvarna huggarbyxor men blir irriterad att de håller så dåligt en liten kvist så har man en stor reva!
Funderar på nya men vilka håller bättre vad har ni för erfarenhet?



   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4817 mina jag har, håller visserligen med att yttertyget är tunt, men det går att lappa, husqvarnas pro byxor (dyrare men bättre) eller stihls comfort byxor är nog att rekommendera

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4825 Jag har husqvarnas "pro" byxa (är dock inget pro) men vet inte hur tåliga dom är ännu har inte nyttjat dom så mycket, men dom är hiskerligt sköna :)
Senast redigerad av swe#kipp sön 07 jan 2007, 15:35, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#4827 har ett par husqvarna pro tech 20 har inte haft dom så länge men dom verkar tåliga å är mycket lätare än dom gamla

Användarvisningsbild
jesper@fordson  
#4829 Husqvarna pro tech 20 är suveräna...Levis 501 är inte att förakta heller..

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#4831 nä det är dom inte :lol:

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4833 Ja dom är som sagt supersköna, mina gamla husqvarna byxor ville jag ta av så fort jag sågat klart men dessa kan jag knalla runt i och pyssla med annat skrotgöra :)

Användarvisningsbild
Skogsluffarn  
#4838 Är det någon som har provat Huggarbykorna från "Carlsönerna" med Stretch air och Kevlar-keyprotec.
Fundera på att köpa dessa då yttertyget skall vara så satans stark vad jag har hört från olika huggare...

www.carlsonerna.se
Kolla på skyddkläder OSV...

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4839 har inte provat dom, var väldigt sugen dock men det blev pro tech byxan istället, men jag tror att pfanner stretch air byxan är av bättre kvalite :(

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#4846 Jag är supernöjd med mina Stihl Forest Wear huggarbyxor.
Gillade inte riktigt HVA´s grejor i det fallet.

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4857
Skogsluffarn skrev:Är det någon som har provat Huggarbykorna från "Carlsönerna" med Stretch air och Kevlar-keyprotec.
Fundera på att köpa dessa då yttertyget skall vara så satans stark vad jag har hört från olika huggare...

www.carlsonerna.se
Kolla på skyddkläder OSV...



Jag har ett par sådana!STRETCH AIR +KEVLAR-Keprotec! dom för 2725:- som jag beställde från carlsönerna!men dom har jag som "reservbyxor" Dom håller bra och är rätt sköna! dom blir ganska "stela" frampå tack vare det extra skyddet!och är långt ifrån lika sköna som "pyamasbyxorna" stihl comfort! dom har jag på mig nästan dygnet runt!! :D oavsett om jag hugger eller ej!! och dom håller helt ok! jag är inne på mitt andra par nu! dom första hade jag i två år! jag har dom kvar än som reserv! med det är hål i fickorna,så man får "fiska" upp snusdosan nere vid foten ibland! :lol:men jag ska fråga min käre mor om hon kan fixa fickorna! :lol: jag provade husqvarnas "nya" byxa, vad den nu heter! men den var inte lika skön som stihlbyxan! fast den såg ut att vara av ungefär samma tyg!!? dessutom har stihlbyxan en hyfsad benficka på vänster ben,som jag gillar skarpt! där har jag filar och kombinyckel,och även en reservkedja ibland! stihlbyxan har även resår nertill som är jäkligt bra! Sen tror jag inte att några av dom "nya" smidiga byxorna är lika hållbara som dom gamla av bävernylon! å andra sidan så sitter åtminstone stihlbyxan mer "slimmad" runt benet än vad dom "gamla" byxorna gjorde! å hakar inte i överallt! och klarar sig på så sätt bättre!!

Japp...det är vad jag tycker! :)

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4863 Hmm så Stihl byxan är ännu skönare än Husqvarnas byxa ,,,,
då får man väl kolla på sånna nästa gång då !
jag tycker Husky byxan känns som en mys byxa :)
så då kan det ju bara bli bättre !!

Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4870 Är det ingen som tycker att sk. huggarbyxor är för varma?
Jag jobbar mest i skogen vår,sommar och höst byxorna är ju som
att ha fyra par långkalsonger på sig samtidigt!
När jag rotkapade vindfällen sommaren efter stormen så orkade jag
ha byxorna på en förmiddag sedan blev det jeans.
Jag vet att det är fel att jobba så, men att vara helt genomsvettig sänker
din koncentration och det är inte bra det heller!

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4873 vad hade du för byxor då ???
för jag tycker inte att dom ny pro tech byxorna är så varma som mina gamla,, dom flöt jag bort i sommar som vinter *puh ,,
men under sommaren spelar det nog inte så stor roll vad man har på sig ,,,, man flyter nog bort ändå :)

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#4877 I Stihls Comforbrallor får man ibland känna efter i baken och nerefter benen så de verkligen är hela när det blåser lite ute. :lol:
De ventilerar alltså grymt bra och jag har än aldrig gått "fuktig" i brallisarna pga av svett.
Nackdelen är förståss på vintern när det är 15 grader kallt för då är det ett rejält underställ som gäller.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).