Uppvärmning

Mäta tempraturer mm själv

18 inlägg 8770 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mäta tempraturer mm själv

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48233 hur kommer de sig att du inte kör in de i en mysql databas, så du kan dona lite med grafer och sånt?

Avatar Fallback

Re: Mäta tempraturer mm själv

granqvist  
#48312
kisaved skrev:hur kommer de sig att du inte kör in de i en mysql databas, så du kan dona lite med grafer och sånt?

Bra fråga. Hade visst planerat med en sensor utomhus och grafer och data lagrat i en databas. Kom så långt med projektet att det uppfyllde det egna minimikravet: att inte alltid behöva kuta ner två våningar till pannrummet för att kolla om det är dags att fylla på. Sen avtog den värsta ivern och andra hobbyn tog över den begränsade fritid man som trebarns förälder har.

Sen fanns väl en teori i bakgrunden också: att hålla koll på när det är dags att sota pannan enligt resonemanget 'ju hetare rökgaser desto sotigare panna'. Den stämmer till en viss grad, men nog vet man nog när pannan ska sotas utan att mäta rökgaser också.

Avatar Fallback

Re: Mäta tempraturer mm själv

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48364 hej, här är mitt bidrag, för att skapa grafer, denna är bara för en graf...

----Filtypen gz är inte tillåten.

la den här...

http://www.ziddu.com/download/3259557/vader.tar.gz.html

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).