Motorsåg och handhållet

Stihl 261 15" 1,3 sverd

3 inlägg 2154 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 261 15" 1,3 sverd

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480390 Har ei 261 som hadde vært greit å hatt mulighet til å kjøra 15" 1,3 sverd på avogtil. Ser at sugihara har ett sånt ett detta her: https://www.sugiharabarsuk.co.uk/produc ... 2u-0j37-a/ X cut kjeda bruka vel 64 dl for 15" Bør vel gå for da vil eg tru, sjølv om da er ei dl for mykje X cut kjedene strekke seg jo lite etter at ein har begynt å bruka dei å da er jo noke å gå på når da gjeld kjedestramminga.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 261 15" 1,3 sverd

anersimyra  
#480393 Det där svärdet kör jag själv med, och det är ett i det närmaste outslitligt svärd jämfört med ett HVA laminat.. :-BD att x cuten ska sträcka sig behöver du knappast oroa dig för då en av dess egenskaper är att den sträcker sig minimalt.. :-BD

Avatar Fallback

Re: Stihl 261 15" 1,3 sverd

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480394 Då trur eg at eg går for detta her, viss da mot formodning ikkje skulle gå så kanskje husqvarna hadde kappa å nitta saman ei 63 dl kjeda til meg.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).