Skördare

Hydraulik problem Tj758

37 inlägg 12762 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hydraulik problem Tj758

dirtypete  
#479588 #40 är ett mättutag ingen strypning.
Kolla läckoljan från motorerna också.

Avatar Fallback

Re: Hydraulik problem Tj758

AKKAMAAN  
#479597
Stenbacke skrev:Tack AKKAMAAN och dirtypete !!
Nej jag har inte kollat trycket i aggregatet, bara under hytten. vet inte riktigt var...
Ska försöka hitta strypningen #40, mm i morgon

Som jag skrev eftar att ha ändra mitt inlägg efter att totalt ha läst fel på schemat.. (lite suddigt)
Strypningen # 49 är inte inblandad i servokontrollen av matarvalasarna. Det enda som gäller är att servotrycket är 3.5 MPa
Prova i stället att tvångsstyra genom att trycka på styrpinnen i elventilen. Läs hela min tidigare kommentar om detta

Avatar Fallback

Re: Hydraulik problem Tj758

beronius  
#479851 Hej, jag brukar följa hydraulik trådar på forumet då jag försöker lära och förstå. Några frågor.
Är 72och 83 till kvistknivarna? Vad har ventil 21 för funktion. Har inte denhär konstruktionen mottryck på b sidan?
Jag frågar då jag försöker få igång en stegmstare som enfast har riktnings vengiler idag. Hoppas ni har översende med trådkapningen

Användarvisningsbild

Re: Hydraulik puroblem Tj758

dirtypete  
#479903 ja de är kvistknivarna. 21 är riktningspatronventil till tryckreducerarna. Att de går tryck upp mot 22 är för att ställa på trycket på patronventilen med chockfunktion den utlöser vid större stötar för att spara på knivarna.
Om ja int är helt ute å cycklar

Användarvisningsbild

Re: Hydraulik problem Tj758

Stenbacke  
#480463 Tillbaka igen
Har justerat enligt instruktionerna så gott jag kunde och jag tror faktiskt att det blev bättre :-bd
Har inte haft möjlighet att provköra i skog, bara tomsnurrat
Två kanske dumma frågor
1. Hur tvångskör man förstyrventilerna på bild?
2. På pumpen finns två tryckjusterare, en till högtrycket, men den andra, hur ska den justeras?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulik pro8blem Tj758

dirtypete  
#480465 Kanon!
1 Dom går int tvångskörs dom dära.
2 En är till arbetstryck å den andra är delta p tryck (tryck skillnad mellan arbetstryck å ls) den ska ligga på 25bar under arbetstryck
Senast redigerad av dirtypete tis 14 nov 2017, 07:11, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Hydraulik problem Tj758

AKKAMAAN  
#480663
1510584353_tvangsstyra_magnetventil.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).