Före och efter jobbet

Sk sista priset kompisar

18 inlägg 7090 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sk sista priset kompisar

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47877 Det går fan inte å lägga ut en annons på blocket längre, iaf inte bilar, blir man inte helt ner ringd så är mejlen full av mejl, ringer dom så är det skam budande innan dom ens sett bil jäveln, å är det mejl så fattar man inte ens va det står, har en bil ute på blocket, vill bara bli av me den, ja å frugan fick tillbaka på skatten så vi köpte en ny, säkrare bil i sommras, å jag har haft denna som jobb bil ett tag, men det är personbil så man klarar knappt att lämna vägen me den, därför har ja satt ett extremt bra pris, förmodligen 10 loppor under va den egentligen är värd, enbart för att bli av me den så ja kan köpa arbetsbil, å lika förbannat så blir man bjuden HÄLFTEN av va man vill ha.... ja har begärt 10000- åsså får man sånna här mejl.... (Bilen är bes nyligen ua) 😈

från: al-tememy


kanjag kom och ta din bil på 5000 kr.

din bil behöver många pinger för gå till bes.


hejdå
Kopierat direkt från mejlen!!!

man blir ju lagomt less... ja tror det blir att försöka sälja till nån bekant eller vänta tills den "rätta" köparen dyker upp... det är bara maskiner man kan sälja utan att behöva oroa sej för sånna här, så länge man inte säljer belarus eller zetor :???:

Å NEJ!!!
Ja är inte rasist eller nått sånt... men vanligt folk ringer å ber om att få komma å kolla, prutar gör man på plats, eller så gör jag iaf...



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sk sista priset kompisar

tredor  
#47878 idioter!

Användarvisningsbild

Re: Sk sista priset kompisar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47890 Det är väl en kultur som vi inte har vant oss vid än, inget att oroa sig för
så länge man inte verkligen säljer grejen för billigt.
Du vet väl att man inte får klaga på okända kulturer, det enda du får klaga
på är ju Svensk kultur för den är så töntig, enligt Mona.

Användarvisningsbild

Re: Sk sista priset kompisar

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47897 Är också lite anti mot att sälja på blocket, har dock ingen stor erfrenhet.
Försökte med en bil, fick som du sa ett mail med Skambud, Har för mig att det enda det stod var " säljer du för XX XXX ?"
hade annars en seriös köpare, men han velade fram och tillbaka, och kunde aldrig bestämma sig, så jag bytte in bilen på firman...
Förlorade väl 5 000 eller så, men jag blev av med eländet i alla fall.

Håller för övrigt med Slurfi, klagar man, kommenterar, lägger förslag där man lägger krav på invandrare så är man rasist.
Var det inte Folkpartiet som var så hemska när dom la fram förslaget om Språkkrav? Var väl ett rätt vettigt krav egentligen! Eller?

Användarvisningsbild

Re: Sk sista priset kompisar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47899 Det går till en viss gräns!

Säljer jag nåt så får de som är sugna vackert ta skeden i hand o anpassa sig eller leta vidare.
Detta är oavsett härkomst och bakgrund.

Avatar Fallback

Re: Sk sista priset kompisar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47900 Äh, det är väl som telefonsäljare, säg "nej tack, inte intresserad" och lägg på luren.
Mail är det bara att slänga.

Det ver ett tag sedan jag sålde bil på blocket, det tog 1-2 månad innan jag fick den såld, det kanske var 4 som hörde av sig.

Dumt att reta upp sig på sådant, tycker jag. Låt de försöka. Jag har fått bud på jatkmarken som var en fjärdedel av det högsta. Garanterat svensk jägare! 8)

Avatar Fallback

Re: Sk sista priset kompisar

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47912 ja håller me det ni skrivigt, enda skillnaden är att får dom ett nej så blir dom ofta riktigt sura, på gränsen till att man nästan funderar på att byta nummer :???: å mejl åker i papers korgen, eller så dubblar ja priset! :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sk sista priset kompisar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47914
nutte skrev:ja håller me det ni skrivigt, enda skillnaden är att får dom ett nej så blir dom ofta riktigt sura, på gränsen till att man nästan funderar på att byta nummer :???:


På med luren bara. Om du inte vill köpslå... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sk sista priset kompisar

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47918 Sålde en Peugeot 605 Tdi lätt LB reggad -95 30 000mil och begärde 5000:- Detta var på Blocket året som gick.
Till 90% säkert av dom som ringde så bröt dom å var svåra å förstå vad dom sa.
Och bilen låg väldigt lågt i pris ändå så skulle det prutas duktigt.
Men tillslut så kom en å köpte den men prutade så klart. den gick för 3000:- men då stod han för skatten oxå.
Men jag är glad att slippa den i alla fall.
Men Blocket verkar va ett ställe som "svenskar" älskar att sitta å skam bjuda, och då på bilar i första hand.

Avatar Fallback

Re: Sk sista priset kompisar

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47947 hehe! , dom som inte har pengarna som gäller i annonsen .. tycker jag är knepigt att dom ens försöker ? .. och som sagt är man nog snart en fullfjädrad "rasist" kanske ... jag har sett en del annonser där det står att läsa : jag pratar bara svenska =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Sk sista priset kompisar

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47957 Blir oxå arg då en "svensk" ringer, frågar ett par frågor som man knappt förstå. Man svara ärligt och riktigt å sen bara lägger dom på!!
Var ute för det ett par ggr. Sen när jag såg nummret igen så sket ja i å svara.

Användarvisningsbild

Re: Sk sista priset kompisar

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47963 hade något liknande när morsan passat var ute på blocket.. vi ville ha 40 för den... men alla bud var mellan 10-30... fan tänker dem med egentligen? man lägger ju ut bilen med ett pris och det finns ju kanske en tanke bakom det... sen så som ni säger var det "svenskar" som ringde..... och knappt någon som kunde ett ord svenska.. hur lätt är det då? :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sk sista priset kompisar

totte  
#47967 Tror det finns en helt annan prutkultur i många länder, neråt mellanöstern och där är det ingen som förväntar sig att det pris som säljaren har satt är det som gäller, om man inte prutar bort minst 1/3 så betraktas man som en lättlurad idiot. Det var ju så här också med bilar i alla fall längre tillbaka, numera finns det inte samma prutmåner som på 50 - 60-talet.

Därmed inte sagt att man inte kan bli sur, det är jäkligt jobbigt att försöka förklara för nån som inte förstår vad man säger ens.

Användarvisningsbild

Re: Sk sista priset kompisar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47993 Trist när nån drar rasistkortet när man bara har svårt att kombinera kulturerna.

Avatar Fallback

Re: Sk sista priset kompisar

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48049
Slurfi skrev:Trist när nån drar rasistkortet när man bara har svårt att kombinera kulturerna.


intressant synpunkt där , .. men t.e.x om jag själv säljer något , så är det priset i annonsen som gäller .. raka puckar :lol:
varför ska jag sätta ett pris som är kanske i överkant ,för att sedan få en massa "brevvänner" och prutare oavsett nationalitet ?
eller .. ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).