Socialt (mer om oss)

Oförstående!!

39 inlägg 14260 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Oförstående!!

freddy213  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47851 jag hajade till när jag fick se en kompis föräldrar skota virke med sin traktor och skogsvagn,gubben satt i traktorn och lastade klena stockar med kranen och frugan handlastade dom grova bitarna :surp: :lol: :lol: gubben har fått utstå många gliringar om det efter den gången.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Skotartjejen  
#51073
Slurfi skrev:
GremoNiclas skrev:Det bästa kanske vore om man hade ett fruntimmer som också körde maskin, så man kan vara knäppa tillsammans. :lol:

Jag tror inte riktigt på det, man måste nog leva varsitt liv tillsammans, om man säger så.
Men det mesta brukar ju funka om viljan finns, har jag märkt.


Det funkar alldeles utmärkt att bägge jobbar i skogen. Har visserligen försökt värja mig mot allt vad skog och maskiner heter, men nu sitter jag lika tusan i en maskin om dagarna :lol: .

Är uppväxt med en far som alltid arbetat i skogen och varit egen företagare, så det var liksom inte nå´t som lockade i tonåren när man skulle välja till gymnasiet. Sen blev man kär och galen i en skogsarbetare hahaha, och nu så sitter jag här.

Kan konstatera att jag faktiskt gillar att köra skogsmaskin :lol:, det är bra mycket lugnare än att jobba inom barnomsorgen som jag gjorde tidigare.

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51093
Skotartjejen skrev:Kan konstatera att jag faktiskt gillar att köra skogsmaskin :lol:, det är bra mycket lugnare än att jobba inom barnomsorgen som jag gjorde tidigare.

Låter ju fint, säg det till alla tjejer du träffar.

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Skotartjejen  
#51117
Slurfi skrev:
Skotartjejen skrev:Kan konstatera att jag faktiskt gillar att köra skogsmaskin :lol:, det är bra mycket lugnare än att jobba inom barnomsorgen som jag gjorde tidigare.

Låter ju fint, säg det till alla tjejer du träffar.


Hahaha, ja du, det skulle inte bli lätt. Speciellt när de tittar på en som om man var ett UFO när man talar om att man kör skogsmaskin i den stora farliga skogen, där det inte finns något gatlyse när det är mörkt ute.

Många har faktiskt frågat om jag inte är rädd att sitta ensam mitt ute i skogen när det är mörkt ute. Brukar säga att jag har lyse på maskin och att det är farligare att gå i samhället en mörk kväll. Inte brukar älgar och rådjur slå ner och råna en eller våldta? Likaså brukar de fråga om jag inte tycker det är ett tungt arbete. Hmm, brukar ju inte precis gå omkring och släpa virket för hand.
Min uppfattning är att folk inte vet vad en maskinförare i skogen gör för något eller för den delen hur det fungerar. Många tjejer är också rädda för fordon överlag, speciellt om det kommer till teknik och skita ner sig.

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51121
Skotartjejen skrev:
Slurfi skrev:
Skotartjejen skrev:Kan konstatera att jag faktiskt gillar att köra skogsmaskin :lol:, det är bra mycket lugnare än att jobba inom barnomsorgen som jag gjorde tidigare.

Låter ju fint, säg det till alla tjejer du träffar.


Hahaha, ja du, det skulle inte bli lätt. Speciellt när de tittar på en som om man var ett UFO när man talar om att man kör skogsmaskin i den stora farliga skogen, där det inte finns något gatlyse när det är mörkt ute.

Många har faktiskt frågat om jag inte är rädd att sitta ensam mitt ute i skogen när det är mörkt ute. Brukar säga att jag har lyse på maskin och att det är farligare att gå i samhället en mörk kväll. Inte brukar älgar och rådjur slå ner och råna en eller våldta? Likaså brukar de fråga om jag inte tycker det är ett tungt arbete. Hmm, brukar ju inte precis gå omkring och släpa virket för hand.
Min uppfattning är att folk inte vet vad en maskinförare i skogen gör för något eller för den delen hur det fungerar. Många tjejer är också rädda för fordon överlag, speciellt om det kommer till teknik och skita ner sig.

Jmfr med vård är ju förarjobb inte speciellt tungt eller skitigt.
Ta med nån brutta och visa henne så kanske idén iaf kan diskuteras på ett bra sätt.

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

totte  
#51162 Problemet med den nya urbana generationen är att dom är rädda för att göra i brallorna om dom är i skogen, för det är så långt till toaletten.

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Skotartjejen  
#51170
totte skrev:Problemet med den nya urbana generationen är att dom är rädda för att göra i brallorna om dom är i skogen, för det är så långt till toaletten.

:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Valmet860  
#55593 Ja det är en del som inte riktigt hänger med i utvecklingen. Fick en fråga när det var väldigt kallt ute, om de inte var kallt att köra maskin och om vi hade värme i maskinerna? :o :o :o


Och sedan så vart man än pekar å visar vart man har kört så verkar de inte upfattas, konstigt. hehe :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Oförstående!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55741 hehehe! man kan börja peka på damerna och lägga till nån fyndig kommentar ;) ..då blir det helt klart intressant B-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).