Skotare

Fler mindre G-serieskotare från JohnDeere

4 inlägg 8118 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fler mindre G-serieskotare från JohnDeere

Torbjörn Johnsen  
#478116 John Deere bekräftar att det kommer uppgraderade versioner av deras två mindre skotare. Fram till idag finns skotarna 1910, 1510 och 1110 i den uppdaterade G-versionen med FT4-motorer. På deras sajt finns även 810-skotaren med i E-version och den säljs under tiden fram tills nästa generation är klar att börja tillverka. 1010E-skotaren finns inte längre kvar i produktprogrammet. John Deere är förtegna om något officiellt datum för lansering eller vad de nya maskinerna kommer att heta. Om det blir 810G och 1010G som tidigare eller om 810:an blir en 910G?

John Deeres minsta skotare 810E har sålts bra hittills i år och den står nästan för 20% av John Deeres svenska försäljning. Vd för John Deere Forestry i Finland, Timo Ylänen, säger att de mindre skotarna är viktiga för den sydsvenska marknaden men också för länderna i Baltikum, i Tyskland och i norra Frankrike. Men innan nya maskiner släpps ut på marknaden ska de testas ordentligt både i fabriken och i skogen, säger Timo. Vi får väl be våra finska vänner att hålla ögonen öppna och kamerorna redo :-bd

Det är väl antagligen ingen vild gissning att det kommer att presenteras en hel del nytt på finska Metko-mässan i Augusti-september nästa år :mrgreen:

1508836090_p1030034.jpg




   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Fler mindre G-serieskotare från JohnDeere

skogsjan695xl  
#478184 Vad jag förstått blir det en 910G och 1010G med valbart mellan 24.5" och 26.5" hjul.

Användarvisningsbild

Re: Fler mindre G-serieskotare från JohnDeere

Agartsson  
#478324 haha de är ju våran 810 på bilden!!

Användarvisningsbild

Re: Fler mindre G-serieskotare från JohnDeere

Fredrik Reuter  
#478330 Hej Agartsson och välkommen till Skogsforum!
Kul att er 810:a hamnade på bild, skogsvärlden kan vara bra liten! :-BD

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).