Skördare

dasa 380 b

54 inlägg 27543 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

skogsjan695xl  
#463649 Vad är utgång 11?

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463651 sågen

   TS
Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

skogsjan695xl  
#463653
everts skrev:sågen

Okej. Var lite luddigt skrivet. Men det lyser ibland grönt och ibland orange?
Du har även haft ur kabeln direkt från datorn till agg och likadant?

Avatar Fallback

Re: dasa 380 b

skogsintresse  
#463663 utgång 11 kan lysa orange då det är prop utgång till sågen. Att säkringen går till datorn kan vara lite knepigare. Kolla så att kabeln till datorn sitter fast ordentligt. Om du har den vita säkringsboxen kolla så att hållaren till säkringen är ok.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463831 fortfarande har jag problem med säkringen det är en svart låda med två automatsäkringar + en strömbrytare för datorn kan det vara så att den har blivit för `´ lättutlöst´´ ,några av bosch reläna är också väldigt varma.

   TS
Avatar Fallback

Re: dasa 380 b

skogsintresse  
#463863 Har inge efarenhet av dom säkringarna. Kan vara en dålig kontakt någonstans. Kanske ett dåligt relä.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#467189 när säkringen höll på gick hela tiden felet var magnetventilen till tiltläget. nu har längdmätningen lagt av, vad brukar det vara för fel vanligast?pulsgivarn?

   TS
Avatar Fallback

Re: dasa 380 b

skogsintresse  
#467225 Summra kablarna ner till givaren. Kolla på elschemat hur kablarna är kopplade. Du har en plus, en minus och två pulståg.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

skogsjan695xl  
#467230 Är ju rätt vanlig med kabelbrott på krankabel oxå när det är 25 ledad kabel.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

Sidekicknicke  
#477847 Hej har precis blivit med skördare och gjort första provturen idag. Visst är det ovant när man aldrig kört innan.
Men nu till min fråga.

När jag kapat av trädet, valt önskad längd, då trycker/håller jag in matning framåt. Men den stannar inte på önskad längd.
Jag tänker att man borde bara trycka en gång och sen matas trädet fram till önskad längd. vilken knapp ska jag trycka på tro? Det funkade en gång men har inte en aning om hur jag gjorde.

maskinen är en nokka 6wd

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

skogsjan695xl  
#477871 Den ska mata dit själv. Trycker du på matning stängs automatiken av.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

Sidekicknicke  
#477875 Ok jag ska bara trycka på förvalet? Inte röra matning framåt då?

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

skogsjan695xl  
#477879 Ja det ska vara så enkelt iaf. Den beror det på om du har manuell kap eller autokap på. Det är en ljudsignal i kapfönstret har jag för mig. Då trycker du snabbt till på kap eller håller in den beroende på inställningen.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

skogsjan695xl  
#477880 Om inte jag minns fel är det matning start på trädslagsknapparna oxå.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

Sidekicknicke  
#477885 Tack så mycke. Ska testa nästa helg.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).