Grävmaskiner

Certifierad grävmaskin

5 inlägg 6466 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Certifierad grävmaskin

Skogsnutte  
#477319 Är det någon på forumet som har certifierad grävare för skogen?

Jag återställer en del körskador, Dikar lite å Markbereder.... Eller snarare gjorde åt ett bolag.
Jag själv är certifierad men maskinen i sig klarar inte kraven då dom ändrats på senare tid vilket gör att jag förmodligen måste byta maskin inom kort alt sluta åta mej dessa jobb.

Men jag är nyfiken om nån mer kör som "certifierad" grävare och hur ni sätter priset med de extra "krav" som numera ställs.... Bla miljöhydraulolja, blått kort för dikning, gröntkort markberedning, Ökad förslitning på maskinen i skogen mm

Och om nån av er kör i skogen som ja beskriver... va har ni för maskiner? storlek? Utrustning mm?
Har ju en 7.5 tonnare själv som ja tycker gör jobbet bra, men har ingen rototilt men har hittills inte gått bet på något jobb... På nästa maskin så ska ja dock ha det;)



   TS
Användarvisningsbild

Re: Certifierad grävmaskin

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#477320 Intressant tråd, jag köpte nyligt en Cat 312B för egna skogsjobb mm.
Sneglar just nu på en PowerTilt som komplement, känner inte behov av RotoTilt fast jag kört det
hela sommaren på en 9-tonnare, men jag erkänner att gripkassett är fin att ha.

Avatar Fallback

Re: Certifierad grävmaskin

Tosca  
#477372 Hur ställer det sig med "skogens miljöolja", den tillåts väl inte i anläggningsbranschen?

Användarvisningsbild

Re: Certifierad grävmaskin

Skogsnutte  
#477374
Tosca skrev:Hur ställer det sig med "skogens miljöolja", den tillåts väl inte i anläggningsbranschen?

Just därför jag frågar om någon mer har en certifierad grävare! Är väldigt skeptisk till miljöoljan, läser om div saker angående den när jag googlar, å alla till dess nackdel.

   TS
Avatar Fallback

Re: Certifierad grävmaskin

Tosca  
#477391 Ja, faller mångsidigheten med att kunna ta jobb från olika branscher så får man ju färre ben att stå på.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).