Grävmaskiner

Problem med Minigrävaren

1 inlägg 5195 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Problem med Minigrävaren

henrik_1  
#476872 Hej Alla!
Minigrävaren har börjat krångla! Som ni vet ska ju alla manöverfunktioner låsas även pedalerna, när man för upp vänstra armstödet, det gör inte min maskin till o från sista dagarna. Maskinen ska inte gå o starta i nerfällt läge.
När jag stängt av maskinen så är pedalerna låsta, går inte att trycka ner precis som det ska vara. Men när jag vrider om nyckeln till tändningsläge så släpper spärren o spakarna går att flytta, o maskinen går då inte att starta.
Gungar jag på armstödet samtidigt som jag försöker starta så låser den funktionerna och maskinen går igång. Kan vara tjurigt ibland innan den vill vara i uppfällt läge o starta. Låter som något vill hoppa till en ny" kugg" eller hur jag ska beskriva det, ljudet kommer från pedalerna.
Någon som vet vad det kan vara för fel, gissar att det sitter i armstödet, nåt som lossat eller behöver justeras? Något ni som har grävare varit med om?
Mycket tacksam för hjälp.
Är en volvo EC27C



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).