Jakt och Fiske

Älgjakten 2017

98 inlägg 28492 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

Kippen  
#476364 KALVJAKT 2017-10-11
Det är allt bra retligt. Först var man tvungen att släppa förbi en 14 Taggare, 10 m från tornet. :cry:
Sedan kom denna tjuren med kviga i sällskap och drar förbi på hygget.
Efter en kvart kom tjuren tillbaka , då lyckades jag ju filma eländet i stället.
( ursäkta den dåliga filmen )



Ha det gött / Kippen. ( smörgåsjägarn )

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

Granstorp  
#476369
IMG_1884.JPG


Älgpass med strandtomt[emoji106]

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

husqvarna_med_sthil  
#476374 Ihållande regn och ganska få deltagare på dagens jakt. Jag ensam hundförare och i sanningens namn trodde jag inte vi skulle hitta någon älg då det brukar vara svårt i denna typ av väder men han fick tag i en älgko som stannade i upptaget mitt framför mig innan jag hör hur det kommer rakt på mig. Kommer genom smågranarna och upp på hällan där jag står , hunden strax bakom, passerade mig på 2 meter " hörrö du du " sa jag när hon passerade, vi hade en mindre senväxting till tall emellan oss men det var allt det haha.

Nu stöttes hon av mig och ville inte stanna mera utan hunden släppte till sist och nu är vi hemma i stugvärmen. Har haft några riktiga närkontakter med älg tidigare, nu blev det ytterligare en. Synd att vi har skjutit fullt på hondjur annars hade jag fått skjuta en älg idag med min nya bössa men vi har haft otur hela hösten, bra hundjobb och skottlägen men fel djur hela tiden.

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

80-90  
#476404 Ja nu e dag 4 över :sad: ingen älg i dag heller !! Men en ny inställd såt där vi hade varg inne !! Så nu är det färdigt jagat för mej då jag ska på begravning i morgon !!!

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

Tosca  
#476406 Åh, det var tusan, begraver ni vargen?
Ingen kul jakt när såten är rensad redan skulle jag tro.

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

Seb macahan  
#476460
80-90 skrev:Ja nu e dag 4 över :sad: ingen älg i dag heller !! Men en ny inställd såt där vi hade varg inne !! Så nu är det färdigt jagat för mej då jag ska på begravning i morgon !!!

Så ser det ut för oss också, fast utan varg. För en vecka sedan fullt med nya slag och obs vid saltstenar, o sen i måndags helt tomt på älg. Dom finns där men står o trycker. Lite olika omständigheter har gjort att vi först på lördag kan släppa hund. Hoppas det vänder då

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

Vardon  
#476464
Seb macahan skrev:
80-90 skrev:Ja nu e dag 4 över :sad: ingen älg i dag heller !! Men en ny inställd såt där vi hade varg inne !! Så nu är det färdigt jagat för mej då jag ska på begravning i morgon !!!

Så ser det ut för oss också, fast utan varg. För en vecka sedan fullt med nya slag och obs vid saltstenar, o sen i måndags helt tomt på älg. Dom finns där men står o trycker. Lite olika omständigheter har gjort att vi först på lördag kan släppa hund. Hoppas det vänder då


Dom festar på äpplen i trädgårdarna nu när det är lugnare i samhället....

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

bodaedet  
#476542 Blev en här idag, tyvärr otjänlig som människoföda[emoji35]. Vätskande sår i baken som luktade död samt en nyligen avsliten hälsena höger bakben gråben hann före oss.

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

tallen100  
#476546 Vargkräk 😡

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

80-90  
#476547
bodaedet skrev:Blev en här idag, tyvärr otjänlig som människoföda[emoji35]. Vätskande sår i baken som luktade död samt en nyligen avsliten hälsena höger bakben gråben hann före oss.

Har det varit dåligt med älg i skilingmark ??

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

mullhytting  
#476554 Räddade några tallplantor åt sveaskog i dag

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

bodaedet  
#476583
80-90 skrev:
bodaedet skrev:Blev en här idag, tyvärr otjänlig som människoföda[emoji35]. Vätskande sår i baken som luktade död samt en nyligen avsliten hälsena höger bakben gråben hann före oss.

Har det varit dåligt med älg i skilingmark ??

Första dagen för oss, ganska bra med älg trots minst 6 vargar i området, dåligt med kalv dock.

Avatar Fallback

Re: Älgjakten 2017

r93  
#476586 Sex vargar :shock:
Vart håller du till??

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

bodaedet  
#476593
r93 skrev:Sex vargar :shock:
Vart håller du till??

V:a Värmland

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten 2017

bodaedet  
#476651 Nu e älgjakten avslutad, blev två tjurar varav en med vargbett i bakre lår.
Vi hittade även en nyslagen kalv[emoji35]. Vi har två kalvar kvar men inga sådana på skogen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).