ATV och UTV i skogen

Atv väg/traktor a b

9 inlägg 17593 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Atv väg/traktor a b

Kriffe901  
#476188 Traktor a får gå i max 40 km/h och hastigheten är strypt?
Traktor b får gå i max 50 km/h och är inte strypt eller har jag fel?
Vägreggad är strypt till 20hk ?

Tänkte köpa en 1000cc o ha lite kul med i skogen o ploga lite på uppfarten



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Atv väg/traktor a b

Meijer  
#476193 Traktor B strypt till 60km/h (hastighet 50km/h är enl lag, ej tekniskt begränsad) enligt lokal Polarisåterförsäljare. Ingen strypning av effekt, bara toppfart. Ostrypning kräver ny databox enl säljaren.

Användarvisningsbild

Re: Atv väg/traktor a b

Kriffe901  
#476195 Okej så toppfarten ä strypt på både traktor a och b ? Så till mitt ändamål så ska jag kolla efter en beg vägreg eller inte reggad alls?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Atv väg/traktor a b

Meijer  
#476198 Det är min tolkning ja. Men ska du ha en vägreggad "måste" du ostrypa för att få över 20hk. Är troligen redan gjort på de flesta begagnade.

Användarvisningsbild

Re: Atv väg/traktor a b

halvproffs  
#476199 "Ha lite kul o skogen" är det samma sak som att leka ?Helt förbjudet!!!!

Användarvisningsbild

Re: Atv väg/traktor a b

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#476206
halvproffs skrev:"Ha lite kul o skogen" är det samma sak som att leka ?Helt förbjudet!!!!

Gäller dessutom både på egen och andras mark!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Atv väg/traktor a b

skogsbonne  
#476214 Tur att det inte finns någon polis i skogen :grin:

Användarvisningsbild

Re: Atv väg/traktor a b

Vardon  
#476215 Nej men skoj för oss andra sen när restriktionerna kommer...

Till ämnet:

Varför krångla med traktorreggning (ofta dyrare) om än allt du ska göra är olagligheter och lite plogning på egen mark. Man blir liksom inte mindre olaglig för man har ett lagligare fordon. Köp terrängreggad så kan seriösa hålla sig till traktorreggade.

Avatar Fallback

Re: Atv väg/traktor a b

Hema  
#476231 Min nästa blir nog en Traktor A, så kan man köra överallt, samt slipper besiktning vilket Traktor B kräver, mig veterligen. Im snabbare än 40 kör jag sällan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).