Traktorer och processorer

Kcr powerbox

12 inlägg 5268 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kcr powerbox

Relaskop  
#475973 Hej på er. Nån som använder powerbox från kcr på traktor? Ger det nån effekt eller er det skit?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kcr powerbox

Relaskop  
#476068 Ingen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kcr powerbox

Micke r  
#476143 Jag har en case mxu 135 med kcr och det är STOR skillnad med den i

Avatar Fallback

Re: Kcr powerbox

Relaskop  
#476150 Til det bättre eller? Har du användt den i lang tid?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kcr powerbox

dirtypete  
#476151 Haft på en JD 6820 å de var stor skillnad använt i ca 8000h på den.
Dock så ha ja haft dit Finska killarna på JD 6630n å de funkar de å och dom kan ställa hastigheten också.

Användarvisningsbild

Re: Kcr powerbox

Micke r  
#476152 Givetvis till det bättre! Går inte att köra den traktorn utan boxen[emoji6] Har använt den ca 4000tim

Avatar Fallback

Re: Kcr powerbox

Relaskop  
#476181 Tack for svar båda två. Ser at nån påstår at det kan skapa problem eventuelt inte ha effekt, men ni har tydigen användt i lengre tid och er nöjd. Det lovar bra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kcr powerbox

Kse  
#476187 Har aldrig monterat Kcr Box i någon traktor men i flertalet bilar och alltid med positiva resultat.

Avatar Fallback

Re: Kcr powerbox

jannee  
#476211 En nackdel med dessa boxar att ibland kan det bli lite oxid vid anslutningarna och även ibland inne i boxen, kan vara något att tänka på.
Oxiden gör att det blir glappis och funktionen fallerar.
Har själv haft en box från BSR och en just från KCR som gjort på sammalunda sätt, dock först efter flera års användning.
BSR gjorde dock senare en optimering direkt i styrboxen - goodwill.

Avatar Fallback

Re: Kcr powerbox

Relaskop  
#476247 Takk for flere innspill. Det lutar åt en box til traktoren som jag tycker kan va lite sløv ibland.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kcr powerbox

H-P  
#478478 Min erfarenhet av KCR är att de inte funkar i Valtra då transmission styrenheten går sönder. Alltså motorn går bra men den sabbar annat i elsystemet.
De flesta motorer går bra att trimma det är övriga delar som oftast brister. transmission, bromsar; hydraulpumpar.
Kan vara bra att ha med i tankarna då de flesta motortrimmare lovar guld och gröna skogar.

Användarvisningsbild

Re: Kcr powerbox

Micke r  
#478483 Min case är en 05 med powershift Så den motorn är inte så uppstyrd av transmissionens förhållanden.
Jag har en case puma steglös och den skulle nog bli knas med om man sätter kcr, då är det nog optimering av alla system som gäller på den om det ska funka.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).