Sågtimmer

Sågtimmar

24 inlägg 13873 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475798
Samuel zemariam skrev:Jag skulle gärna vilja prata med dig innan vi gör affären och ev komma dit ni är föratt säkra affären.

Och vem skriver det? dom som du ska göra affären med eller? Allt verkar ju flummigt!!

Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475800
Samuel zemariam skrev:Jag måste veta vad det kostar? Först och främst


Hur långt är ett snöre? Vad vill dom betala och för vad?

Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

jannee  
#475801 Ska du var med om att förmedla en transport mellan Djibouti till Ethiopian, billigast och bäst är att någon lokal entreprenör står för hela kalaset. :mrgreen:
Gäller det från Sverige, hör med DHL eller DSW därefter löser de allt med alla transportdokument men även bankgaranti kan de vara behjälpliga med.
Inget gods bör nämligen lämna Sverige förrän allt är betalningssäkrat.

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

svampbob  
#475808 Jag misstänker att om du ska exportera till Etiopien så är nog kontakter A & O vilket Samuel verkar ha. Skulle jag eller Jannee försöka så skulle det nog bara bli pannkaka då vi inte förstår hur affärer med Afrika görs.

Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

jannee  
#475812 Håller helt med svampbob därför att det bäst att någon som verkligen är insatt i deras byråkrati sköter ruljansen.

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

Samuel zemariam  
#475900 Finns det någon jag kan ringa prata med hur vi gör och vilka priser det gäller. Sedan sköter jag själv resten jag vet hur det ska fraktas och transporten. Det har jag gjort för
Kan jag ring någon av ansvarige?
I så fall vilken nr?????
Tack!

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475903 http://www.maa.se/kontakt/

Dessa vet jag handlar/handlade med mellanöstern.

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

Fredrik Reuter  
#475904 Hej,
Jag pratade med Samuel precis på telefon och det har varit lite missförstånd i det att Samuel trodde att det fanns logistiklösningar här på Skogsforum. Allt är nu utrett och ni som har tips på hur man exporterar virke till Afrika får gärna hjälpa till här i tråden.

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

svampbob  
#475916 Jens och en släpvagn bakom Suzukin är inte det en logistiklösning? [WHITE SMILING FACE]️

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).