Traktorer och processorer

Case JX 1090U

7 inlägg 5611 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Case JX 1090U

fitz  
#475593 Hittade en annons om en "skogsutrustad" Case av ovanstående modell. Är det det någon som har erfarenhet av dessa? Kan det vara något att ha i skogen? Att döma av bilder på nätet verkar det vara rätt gott om utrymme att vända stolen i alla fall.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Case JX 1090U

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475606
Bild

Bild

https://konedata.net/traktorit/case-ih- ... u-maxxima/

Jag har inte nån erfarenhet av exakt dessa modeller men det är en CNH-produkt
så det borde vara i princip samma traktor som motsvarande New Holland.
Beroende på årsmodell nästan exakt samma som min NH T5030 men med annan motor.
Case har mkt utrustning som standard och har marknadens största hytt, mkt trevligt.

Avatar Fallback

Re: Case JX 1090U

fitz  
#475629 Japp, precis den bilden jag hade i åtanke;) Benutrymmet i sidled ser ut att vara rena drömmen jämfört med den Valtra 6400 som jag provsatt häromdan.

Nästan samma som din NH T5030 alltså? Hur förhåller sig denna till NH TL-serien?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case JX 1090U

gonzzos  
#475637 Har en sådan men den är inte för skogen utan har breddäck och lastare. Kör tl80 i skogen men case funkar säkert lika bra. Är cummins motor i den ist för iveco i nh

Avatar Fallback

Re: Case JX 1090U

Wester  
#475705 Är Cummins i NHL också från det att de kallas
TLa

Avatar Fallback

Re: Case JX 1090U

fitz  
#475722 Något förvirrande det här. Om man jämför NH TL90A och Case JX 1090U på Konedata så ser det ut att vara exakt samma traktor - sånär som på att NH är 45 cm längre... Har de samma motor eller inte?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case JX 1090U

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475734 Det kan förklaras av olika sätt att mäta, frontvikter osv osv.
Lättast är väl att du kollar med säljaren de exakta specen, de som nämns i Konedata
är de finska modellerna som kan skilja sig från de svenska bla annan hitchkrok och varierande utrustningsnivå.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).