Bilar

Ploga med pickup?

18 inlägg 20880 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ploga med pickup?

kungsis  
#474607 Det finns två saker som gäller vid snöplöjning och det är att ha tillräckligt med vikt på ekipaget och ett bra designat snöblad som "rullar" bort snön. Sedan är det bara att välja vad man anser sig behöva och hur bekväm man är. Det är ju helt klart smidigt att plöja utfartsvägen samtidigt som man åker till jobbet, till skillnad mot att gå upp, kolla vädret, sätta på motorvärmare, vänta/försöka vila en stund, sedan plöja och därefter sätta sig i bilen och åka. Skulle själv mycket väl kunna tänka mig att skaffa en pickup igen, men då får det bli något som håller och är stabilt, t.ex kan jag tänka mig att någon landcruiser skulle funka. Tyngd på flaket/i skuffen är givetvis att föredra.

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Ploga med pickup?

Vidar Lindström  
#474673 det är sant

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ploga med pickup?

Peteflamingstar  
#474682 Har man riktig bil tar man sig till jobbet på morgonen ändå och kan i lugn och ro ploga när man kommit hem... :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).