Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Fruktansvärt "sjuk" på miniskotare!

5 inlägg 7683 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fruktansvärt "sjuk" på miniskotare!

finnjonte  
#472091 Sista två åren har jag haft en ordentlig "miniskotarfeber"! :(( Har en fyhjuling med en enkel stockvagn(handlastning som gäller) samt möjlighet att använda systers traktor med huggarvagn.Men visst vore de så mycket roligare och smidigare med en miniskotare :-bd Ekonomiskt en helt idiotisk ide...men räknar skogen som en hobby,och hobbyn får väl kosta? :d Kanske ni som har nån slags miniskotare kan berätta vad man bör tänka på vid köp...plus lite skojiga bilder att dregla över är aldrig fel :d



   TS
Användarvisningsbild

Re: Fruktansvärt "sjuk" på miniskotare!

Brannäs  
#472101 För knappt ett år sedan så hade jag exakt samma resonemang som dig. Ett tillfälle dök upp och jag köpte en Vimek 620. Kommer att försöka fixa gallring, frötallar och vedkörning i första hand. Har även funderat på en insatsskopa till gripen för lättare dikesrensning. Har dock ca 10 år kvar till pension, och det är först då jag kan börja jobba på allvar... Följ din instinkt! Vi lever bara en gång, och den gången skall man göra saker man mår bra av!

Avatar Fallback

Re: Fruktansvärt "sjuk" på miniskotare!

mrvimek  
#472219 Här hemma så började vi med en järnhäst sen snöskoter men kälke med broms . Efter de så vart de två terri 1020 och då ena brann upp ! Sen så gjorde ja misstaget att köpa en vimek 620 som bara jävlas med växellåda och bakaxel och man fick vänta i flera veckor på grejor och på fel bygg vagn för oss i Norrland då man inte få nå kultryck !! Men nu så är stolt ägare av Alstor :)

Användarvisningsbild

Re: Fruktansvärt "sjuk" på miniskotare!

Logbullet  
#473334 The good thing with this illness that there is good medicine without prescription available. Just contact manufacturer.

Användarvisningsbild

Re: Fruktansvärt "sjuk" på miniskotare!

finnjonte  
#473401 Kävin jo koeajamassa sitä viime talvena salossa...ja rakastuin :-BD olisi täydellinen kone minulle! :D

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).