Skogsekonomi

Söker bästa villkoren för skogskonto

23 inlägg 13337 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Söker bästa villkoren för skogskonto

Camaro1969  
#472502
mooos73 skrev:Danske Bank har lagt ner sitt kontor på min ort, idag är räntan på skogskontot 0,75%. Såg att Landshypotek betalar 1 %. Kollade även Handelsbanken som är min vardagsbank men där orkade man inte skriva ut räntan på hemsidan.
Vad har ni andra skogskontona och vilken ränta har ni?


svårt att hitta räntan hos SHB, har för mig den var på 0,65%

Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Söker bästa villkoren för skogskonto

Landshypotek Bank  Verifierat företagskonto 
#473059 Hej, jämför oss gärna. Just nu har vi en ränta på 1% till alla och 1,10% för våra medlemmar på Skogskontot.
Vill du ha hjälp att öppna konto och flytta från annan bank kontakta gärna vår Kundservice på telefon 0771 - 44 00 20 - öppet alla vardagar 8-17.

Hälsningar Anna Berglund

Användarvisningsbild

Re: Söker bästa villkoren för skogskonto

Camaro1969  
#473153 Vadå just nu?
Sänks den efter 6 mån eller?

Användarvisningsbild

Re: Söker bästa villkoren för skogskonto

Camaro1969  
#473154
Landshypotek Bank skrev:Hej, jämför oss gärna. Just nu har vi en ränta på 1% till alla och 1,10% för våra medlemmar på Skogskontot.
Vill du ha hjälp att öppna konto och flytta från annan bank kontakta gärna vår Kundservice på telefon 0771 - 44 00 20 - öppet alla vardagar 8-17.

Hälsningar Anna Berglund


Länka gärna till villkoren och räntorna tack

Användarvisningsbild

Re: Söker bästa villkoren för skogskonto

Landshypotek Bank  Verifierat företagskonto 
#473159 Räntan på vår inlåning och utlåning sätts efter rådande marknadsförutsättningar. Det innebär att räntan på Skogskontot både kan sänkas och höjas.

Här kan du se villkoren för vårt Skogskonto.
https://landshypotek.se/Tjanster/skogsa ... kogskonto/

Hälsningar
Anna Berglund
Landshypotek Bank

Användarvisningsbild

Re: Söker bästa villkoren för skogskonto

Camaro1969  
#473200 Jag måste vara korkad, men kan inte hitta räntesatsen:/

Avatar Fallback

Re: Söker bästa villkoren för skogskonto

Tosca  
#473201 Jord och skog

För dig som vill låna till din jord- och skogsbruksfastighet eller är företagare inom jord och skog erbjuds ränta efter dialog med vår företagsmarknadsorganisation. Vår utlåningsränta är alltid individuell och därmed olika för varje låntagare. I ränteerbjudandet görs en bedömning för ditt lån utifrån vår kostnad för upplåning, hålla kapital, risker och hantering.

https://landshypotek.se/rantor/jord-och-skog-rantor/

Användarvisningsbild

Re: Söker bästa villkoren för skogskonto

Camaro1969  
#473214 Skogskonto är väl inlåning?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).