Socialt (mer om oss)

Snörapporten

629 inlägg 159169 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44987 Jag var ute och körde skoter idag, cirka 50cm snö, kanonföre -5º
Bild

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Knegarn  
#45000 lite off topic men var ligger masungnsbyn?

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45002
Bild

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#45003 Mellan Vittangi och Pajala, lite närmre Vittangi

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Knegarn  
#45007
Slurfi skrev:
Bild
hjälp! det var verkligen lappland. jag köpte en bil av en hästskojjare i pajjala för några år sen, han var en slug rackare!
jaja, snön här är väl en 10-15 cm

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#45009 Slurfi var snabbare än jag och hade karta också!

Nå, snörapport: Nu har vi nog bortåt halvmetern igen, trots att det töade ihop såpass kraftigt runt förra helgen. Inatt drevade det rejält också, så jag fick ut och motionera slungan en runda, blåsten har nästan helt avtagit nu och temparaturen går ned, -9 nu, -4 var det på dagen.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45064 jah! denna snö :)) på gott och ont...men nog vill man ha en vit jul när man bor norr om dalälven =)) ... så här såg det ut idag när jag och trotjänaren fick julhelg ett par dygn ;) ....lite juligt liksom

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

GremoNiclas  
#47032 Dra på stortrissan alltså. Det börjar tjäla till sig i backen. :surp: :shock:
Man håller sig på ytan där skördaren gjorde ytliga spår. :grin:
Synd att det blir varmväder framöver. :sad:

   TS
Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47068
GremoNiclas skrev:Dra på stortrissan alltså. Det börjar tjäla till sig i backen. :surp: :shock:
Man håller sig på ytan där skördaren gjorde ytliga spår. :grin:
Synd att det blir varmväder framöver. :sad:


låter ju fint det , .. men för oss som fick massvis med snö över höjderna är det ofryset under.. trots långt under -20 , men där vi plogat upp tjälar det desto bättre .. ;) , ...tur det ..(ploga upp ett antal vägar "externt" för en annan näringsidkare , före jul .. och där lär det nog ha tjälat 8) :lol:

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47105 å nu börjar det bli mildare igen så att snön försvinner :sad:. enda positiva med det är väl att man ser träden som man fällde för ca 10 dagar sen. :lol:
funkar garanterat att vara i skogen hela helgen utan å frysa. men istället så blir det väl för varmt. 😡 man är då aldrig nöjd..

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47267
getost91 skrev:å nu börjar det bli mildare igen så att snön försvinner :sad:. enda positiva med det är väl att man ser träden som man fällde för ca 10 dagar sen. :lol:
funkar garanterat att vara i skogen hela helgen utan å frysa. men istället så blir det väl för varmt. 😡 man är då aldrig nöjd..


vilket elände det är med dessa svängningar i tempratur :)) .. här är det dock -18 i skrivande stund ... personligen tycker jag det kan få ligga runt -10 .. det är lagomt för maskin och människa ;) .. här har det bara kommit nån cm snö sen nyår B-)

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#47270 Hmm, att det skiljer så mycket hit upp till Vännäs, här är det -6. Och nu hotar dom med +grader och REGN på måndag :shock: :shock: . Vi fick först 7-8 cm snö tidigare i veckan, och sen kom det en slatt till på 4-5 dan efter. Fick i alla fall motionera snöslungan så den inte blir så rastlös 8)

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

flisshejk  
#47317 Det var -24 grader i början av veckan det blev mycket korsordslösning några dagar, var ut och tittade till sommarstugan där var det ingen snö i skogen vi har inte fått någon snö sedan före jul.

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47318 + 2,8 grader rejäl SV vind, inte någon snö kvar. Börjar till och med bli skitigt efter vägarna. Här i S Gästrikland.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

halvproffs  
#47326 Såg precis väderrapporten som visade att det blir 5+ i hela landet. Synd, för nu är det bra fruset i markerna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).