Traktorer och processorer

Zetor 5340

2 inlägg 2228 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Zetor 5340

Jolly  
#472800 Är du någon som har erfarenhet av en sån traktor? Jag letar fortfarande efter en alltiallo traktor för mindre gård men har inte hittat någon som passat än. Har sett en som verkar ha hyfsat pris.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Zetor 5340

rokon  
#472809 Jag har en 4340 och det är ju i samma serie, 5340 har några hästar mer. Bra markfrigång kraftig bakaxel. Framaxeln har automatisk difflock som låser efter ett halvt varvs slirning ungefär, ger bra framkomlighet. Orginalstolen är ingen höjdare. Säkringsdosan kan gå varm om man har extra förbrukare, gäller att se upp med den då dålig kontakt med åtföljande värmebildning kan ge upphov till kabelbrand. Billiga reservdelar till Zetor är ett plus. Säkert dags att byta huvudcylinder och slavcylinder till koppling och broms om det inte redan är gjort. Den 4 cylindriga motorn har fin gång med bra ljud, ett plus.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).