Ny Teknik och Elektronik

Windows 10 installera eller låta bli ?

140 inlägg 100905 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Windows 10 installera eller låta bli ?

Tosca  
#468394 Eller Linux?

Användarvisningsbild

Re: Windows 10 installera eller låta bli ?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468498
Mettämies skrev:Hjälp! Hur får man PDAn att funka ihop med win 10?
Har en fids niso med Windows mobile 6.5 (har jag för mig) och det har gått bra att koppla ihop det tidigare, med Windows mobile device center, men efter senaste uppdateringen så går det inte att öppna wmdc längre.
Går inte att gå tillbaka till föregående win 10 version heller pga att nån fil saknas. En snabb googling visar att det är såhär för många fler än bara mig.
Är det nån som har en lösning?

Snart köper jag en Mac.


Svarar på mitt eget inlägg ifall det är fler som sitter i samma båt.
Jag har inte fått Windows Mobile Device Center att fungera efter senaste win 10 uppdateringen, Microsoft har ingen support för WMDC sen flera år tillbaka men det har tidigare fungerat iallafall. Nu gör det inte det och det finns inget annat alternativ från Microsoft :roll:

Det om det, jag tog helt sonika ut minneskortet från PDA'n och satte in den i en adapter och in i datorn så att jag kunde flytta över de kartfiler jag behövde direkt till kortet. Så länge man inte behöver göra annat så funkar det att göra så, även om det känns surt att två maskiner med windows OS inte kan kommunicera med varandra...

Användarvisningsbild

TIPS: Windows Spotlight

traktorz  
#472683 Låsskärmen i Windows 10 växlar normalt bakgrund emellanåt. Den funktionen med de fina bilderna hade sluta fungera på min dator. Nu funkar det igen efter nedanstående fix.

https://www.drivereasy.com/knowledge/wi ... ing-fixed/

Användarvisningsbild

Re: Windows 10 installera eller låta bli ?

andrewsmithjp  
#652575 The installation of updates does not always go as planned. You may get stuck with an error code during the installation of Windows 10 and the Windows Mobile Device Center may also stop working. I don't think the problem is in any way related to your PDA. In order for it to work with Windows 10, you must update outdated drivers on Windows. Now you have two options, manual and automatic. It's your call. As for me, I would suggest you to opt for the automatic method with a Driver Updater because such a tool would save you a lot of time and grant good performance for your device.

Användarvisningsbild

Re: Windows 10 installera eller låta bli ?

couponduos  
#733941 The lock screen in Windows 10 usually changes the background from time to time. The function with nice pictures stopped working on my computer.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).