Arbetskläder för skogen

Tajta huggarbyxor Husqvarna tecnical

7 inlägg 5329 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tajta huggarbyxor Husqvarna tecnical

Sandström87  
#470659 Fick hem ett par tecnical byxor i storlek 50/52. Har normalt storlek 50.
Dom sitter rejält tajt. Håller sömmarna bra där bak än fast dom är riktigt tajta eller bör jag byta storlek?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tajta huggarbyxor Husqvarna tecnical

anersimyra  
#470664 Det är nog lugnt, själv har jag ett par i " rätt storlek " som får mig att känna mig som en " stjärtgosse." Men de verkar i vart fall hålla trots den lite löjliga " balettillpassningen.".. :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Tajta huggarbyxor Husqvarna tecnical

Fredrik Reuter  
#470666 Hej,
Jag tror inte du ska byta storlek, alternativet är nog att byta modell i så fall.
Technical är en "slim fit" enligt Husqvarna och vill man inte ha det så ska man gå på Functional som är snäppet under i deras klädserie.

Technical Extreme är deras värsting, Technical i mitten och Functional nederst.

Avatar Fallback

Re: Tajta huggarbyxor Husqvarna tecnical

Sandström87  
#470667 Känner som dig @anersimyra som en stjärtgosse plus att sambon tyck de se hemskt ut. Men då behåller jag dom så få väl hon fortsätta skratta åt mig. Dom känns då riktigt sköna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tajta huggarbyxor Husqvarna tecnical

eqlazer  
#470674 Så länge som stretchen funkar och du kan böja alla leder utan större problem så ska det nog gå bra :)

Användarvisningsbild

Re: Tajta huggarbyxor Husqvarna tecnical

anersimyra  
#470689
Sandström87 skrev:Känner som dig anersimyra som en stjärtgosse plus att sambon tyck de se hemskt ut. Men då behåller jag dom så få väl hon fortsätta skratta åt mig. Dom känns då riktigt sköna.

Jo..de brallorna väcker mycken munterhet bland oss lite äldre herrar, det blir lite som att klä sig som en tonåring.. =))

Avatar Fallback

Re: Tajta huggarbyxor Husqvarna tecnical

Sandström87  
#470719 Ja tillhör de yngre herrarna men den kompression som de nya huggarbyxorna levererar är man inte van[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).